# În cartierul zălăuan Brădet, cele două terase nou-acoperite și frumos feștite (cum cobori de la cel mai scump magazin din câte există în Zalău, pe Avram Iancu) au fost deja acaparate de romi, clientelă fidelă, pe care patronii se bazează la orice oră din zi. N-ar fi niciun bai, oameni sunt și ei și au și ei dreptul să stea la o terasă câte cinci-șapte ore și să consume, că doar nu consumă pe banii noștri. Baiul cel mare, spun cele 14 blocuri din împrejurimi, este faptul că zi – lumină și seară – întuneric, manelele, muzica anilor ‘80 și râsetele ori scuipăturile zgomotoase ale celor care fac consumație, deranjează liniștea și traiul firesc al celor din cartier. Nu zice nimeni nimic dacă asta se întâmplă o sâmbătă pe lună, dar atât la terase, cât și pe scările care duc către bancă și farmacie, romii cei zgomotoși consumă câte două kile de semințe și fac o gălăgie peste limita suportabilă aproape zilnic. Vorba aceea, aveți scormonitori în gunoaie? Ok, luați bonus și niște tăietori de frunze la câini ca să vă săturați. În rest, totul e ok, sperăm că și autoritățile sunt bine, sănătoase. “Doar izvoarele suspină, Pe când codrul negru tace; Dorm şi florile-n grădină -Dormi în pace!”, zice poetul. Așa zicem și noi.
# Una din băncile care se crede ea moțată între toate celelalte a făcut-o marți de oaie. Din nou. După ce sistemul cardurilor a intrat, weekend-ul trecut, într-o anunțată mentenanță, marți, clienții s-au trezit că începând cu ora 14 nu își mai puteau folosi cardurile. Se lăsase seara și bancomatele deja miroseau, fiind moarte de câteva ore bune. Până la urmă, zic surse din bancă, nu bancomatele erau de vină, ci cardurile, pentru că nici la alte bănci nu le puteai folosi. Evident, nici la cumpărături, acolo unde ghinioniștii au făcut cale întoarsă de la casele de marcat, cu coșurile pline. Doamnele angajate, deși aveau habar, erau de o seninătate ceva de speriat: “- Mda, am fost anunțate, uitați aicea mesajul… Au picat cardurile de câteva ore, dacă vreți să scoateți bani de la ghișeu vă costă 15 lei și stați la coadă, vă rog. Vă returnăm noi banii luna viitoare”. Chiar dacă facem un efort și acceptăm faptul că această bancă nu vrea în ruptul siglei să-și pună la punct acest serviciu – poate cel mai important dintre cele oferite clienților – măcar bunul simț să și-l manifeste și să le trimită clienților câte un sms prin care să-i anunțe șă șadă blând pentru că, din nou, cardurile au cedat psihic. Din câte știm, sistemul de alertă prin sms funcționează: la capitolul publicitate enervantă nu a dat niciodată rateuri.