Prezenţi pentru prima dată anul trecut la raliul Budapesta – Damako, zălăuanii Hossu Ioan şi Hiricszko Sandor au decis să înceapă şi anul 2015 cu o astfel de aventură. Alături de cei doi zălăuani, din echipa Transilvania 4 Africa care a participat în acest an la raliul Budapesta – Damako face parte şi şimleuanul Florin Caraba, un al pasionat al sporturilor cu motor. Transilvania 4 Africa este prima şi singura echipă din Ardeal care participă la acest raliu, competiţie ce a debutat în 2005. Din componenţa echipei mai fac parte: Olah Laszlo, Lazăr Arpad, Racz Szabolcs şi Szilveszter Marton.
Startul ediţiei din acest an s-a dat în 16 ianuarie, dată la care cei şapte concurenţi au pornit din Budapesta spre Africa. Echipele participante au parcurs Europa într-o singură etapă maraton, ajungând în Genoa sau unul din porturile din Spania pentru a putea părăsi continentul. Au ajuns apoi în Maroc, unde, în ciuda faptului că traseul a fost unul solicitant, cei şapte ardeleni din echipa Transilvaniei au avut timp şi pentru a descoperi frumuseţile acestei ţări. Concurenţii au străbătut apoi Mauritania, au condus paralele cu calea ferată Zouerat – Noudhibou ce străbate deşertul Sahara către Atar şi Terjit Oasis, îndreptându-se către Mali. Participanţii la raliu au avut de străbătut zone subdeşertice timp de trei zile înaintea de a ajunge în capitala statului Mali, Bamako. În acest an, ultimul punct al traseului a fost rezervaţia Cimpanzeilor Bamabaran.
Raliul Budapesta – Bamako este cel mai renumit raliu caritabil din lume, scopul expediţiei fiind donarea de echipament medical, echipament informatic, plase împotriva ţânţarilor, aparate pentru purificat apa, dar şi alte bunuri pentru comunităţile sărace de pe teritoriul continentului negru. Au fost ediţii la care participanţii au donat bunuri în valoare de aproape 350.000 de euro.
Ediţia din acest an a raliului a durat 16 zile, fiind împărţit în 14 etape, iar concurenţii au avut de parcurs aproape 8.500 de kilometri.
Cei şapte componenţi ai echipei Transilvania 4 Africa au trecut duminică linia de sosire, iar în aceste zile parcurg drumul spre casă.
De menţionat că participanţii la acest eveniment nu au la dispoziţie elicoptere de salvare în cazul unei tragedii, nici nu beneficiază de tractări auto sau ghizi turistici, bazându-se doar pe propriile resurse şi competenţe.
Iniţial, ediţia din acest an, care a fost a X-a, s-a dorit a fi ultima, însă, în cele din urmă s-a decis ca acest traseu să fie parcurs şi în 2016.
BBBBBBAMCO nu damaco