Pentru că nu au informat corect clienţii cu privire la ofertele promoţionale pentru diferite produse aflate la vânzare pe rafturile magazinelor, trei operatori economici, care îşi desfăşoară activitatea în municipiu Zalău, s-au ales din partea comisarilor de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) cu sancţiuni. După cum a explicat Dorina Rednic, comisar şef adjunct la CJPC Sălaj, la începutul lunii februarie a avut loc o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus. Astfel, din cei zece operatori economici verificaţi, doi s-au ales cu avertismente şi unul cu o sancţiune contravenţională în valoare de 3.000 de lei pentru că a avut la vânzare diferite articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte la preţ redus, fără să afişeze, la vederea clienţilor, precizarea „în limita stocului disponibil” sau după caz, perioada în care sunt valabile reducerile. Conform legislaţiei în vigoare, administratorii magazinelor în care se vând diferite produse la preţ redus au obligativitatea de a informa clienţii cu privire la oferta promoţională. „Clientul trebuie să fie informat cu privire la aceste aspecte. Dacă stă la rând să-şi achiziţioneze un anumit obiect sau articol de îmbrăcăminte la preţ redus şi în magazinul respectiv este a afişată informaţia cu privire la perioada de valabilitate a promoţiei, stocul produselor aflate la reducere trebuie să fie valabil până la terminarea promoţiei. De asemenea, pentru a nu sta degeaba la rând să-şi cumpere un produs cu preţ redus, trebuie afişată informaţia – în limita stocului disponibil”, a precizat reprezentantul CJPC Sălaj.
Sfaturi pentru comercianţii care aplică reduceri
Conform legislaţiei în vigoare, vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora: soldare, lichidare sau promoţii trebuie să respecte anumite reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Mai exact, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Pretul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. De asemenea, orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de forma, modul de publicitate şi motivaţia reducerii, trebuie să se adreseze ansamblului consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă, iar orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc, pentru fiecare produs sau grupa de produse identice, fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat. Legislaţia în domeniu interzice ca o reducere de preţ pentru un produs să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs şi toate documentele justificative legale care atestă veridicitatea preţului de referinţă trebuie să fie păstrate pentru a putea fi prezentate ori de câte ori este nevoie.
Cea mai accesibila oferta de lucru! Suntem in continua extindere, cu mari perspective pentru perioada urmatoare! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email: autotestsibiu1@yahoo.com
De ce nu cautati un site pentru anunturi? Nu va aflati la locul potrivit pentru asa ceva