Ungaria a restrâns sfera de eligibilitate pentru combustibilul cu preţ limitat şi a majorat o taxă excepţională pentru grupul petrolier şi de gaze MOL (MOLB.BU), în cadrul ultimului său set de măsuri pentru a contracara efectele crizei economice şi presiunile asupra finanţelor publice, informează news.ro.
Şeful de cabinet al prim-ministrului, Gergely Gulyas, a declarat, sâmbătă, că măsurile vor reduce eligibilitatea pentru benzina şi motorina cu preţ limitat la vehiculele private, vehiculele agricole şi taxiurile. Vor fi excluse maşinile deţinute de companii.
Gergely Gulyas a precizat că acest lucru este necesar deoarece principala rafinărie MOL de pe Dunăre intră în întreţinere începând de luni, reducând grav aprovizionarea cu combustibil pe piaţa internă, deşi Guvernul va elibera, de asemenea, un sfert din rezervele sale strategice de combustibil pentru a contribui la asigurarea aprovizionării.
Gulyas a mai declarat că noile reguli de plafonare a preţurilor au intrat în vigoare începând de sâmbătă la prânz.
„Este important de reţinut că Guvernul poate menţine preţurile carburanţilor plafonate la 480 de forinţi (1,21 dolari) pe litru pentru consumatorii cu amănuntul”, a declarat Gulyas, în cadrul unei conferinţe de presă.
Un decret guvernamental publicat sâmbătă a arătat, de asemenea, că guvernul va majora o taxă pe profitul neaşteptat al MOL la 40% de la 25% începând cu 1 august.
Câteva impozite excepţionale asupra băncilor şi anumitor companii au fost introduse în luna mai în încercarea de a strânge aproximativ 800 de miliarde de forinţi pentru a contribui la limitarea deficitului bugetar în creştere.
Gulyas a mai precizat că măsurile suplimentare sunt acum justificate şi că guvernul va elimina „profitul suplimentar” care provine din faptul că mai mulţi oameni plătesc preţul pieţei pentru combustibil.
Limitarea preţurilor a fost introdusă în noiembrie anul trecut, deoarece preţurile au crescut chiar înainte de invazia Rusiei în Ucraina, şi a stabilit preţul de vânzare cu amănuntul atât pentru benzina cu cifra octanică 95, cât şi pentru motorină.
Guvernul premierului Viktor Orban a introdus plafonul, care acum va fi valabil până în octombrie, pentru a-i proteja pe consumatori de inflaţia care se află la cel mai ridicat nivel din ultimele două decenii.
Plafoanele de preţ impuse de Orban au fost un pilon al eforturilor guvernului său naţionalist de a proteja gospodăriile de creşterea costului vieţii, dar, chiar şi cu aceste măsuri, inflaţia a crescut luna trecută.
Preşedintele executiv al MOL, Zsolt Hernadi, a avertizat, vineri, cu privire la posibile probleme de aprovizionare cu carburanţi dacă nu vor exista măsuri de stimulare a importurilor de carburanţi, având în vedere că rafinăria de la Dunăre a companiei nu poate produce suficientă motorină pentru a satisface cererea din ţară, nici măcar în condiţii normale.
„Acceptăm că nu există suficient combustibil, în special motorină, pentru a satisface cererea fără importuri pe perioada opririi rafinăriei”, a declarat Gulyas.
MOL, care deţine, de asemenea, cea mai mare reţea de benzinării din ţară, a cerut anterior eliminarea treptată a plafonului de preţ al carburanţilor.
Articol publicat în cadrul parteneriatului dintre cotidianul Magazin Sălăjean şi ziarul Bursa. www.bursa.ro
[…] Ungaria a restrâns sfera de eligibilitate pentru combustibilul cu preţ limitat şi a majorat o taxă excepţională pentru grupul petrolier şi de gaze MOL (MOLB.BU), în cadrul ultimului său set de măsuri pentru a contracara efectele crizei economice şi presiunile asupra finanţelor publice, informează news.ro. Şeful de cabinet al prim-ministrului, Gergely Gulyas, a declarat, sâmbătă, că măsurile vor reduce eligibilitatea pentru benzina şi motorina cu preţ limitat la vehiculele private, vehiculele agricole şi taxiurile. Vor fi excluse maşinile deţinute de companii. Gergely Gulyas a precizat că acest lucru este necesar… » Mai multe detalii […]
[…] CITESTE MAI MULTE DESPRE ACEASTA STIRE […]