Există puţine abilităţi pe care angajatorii le caută, indiferent de post, însă dacă le deţii, ai şanse mai mari să fii ales pentru locul de muncă respectiv. Dacă nu, poţi investi mai mult timp în dezvoltarea ta personală, pentru ca la următorul interviu să fii pregătit. Vă prezentăm un top 10 al celor mai căutate abilităţi de muncă de către angajatori, care pot asigura succesul şi integrarea la locul de muncă.
10. Open-mindness
Să fii open-minded este o abilitate importantă pentru oricine intră într-o nouă poziţie. Chiar dacă ai ocupat aceeaşi funcţie la o altă companie, noua firmă pentru care lucrezi poate face lucrurile diferit. Este esenţial ca un candidat la un post să fie deschis să înveţe un nou mod de a-şi îndeplini atribuţiile şi să fie dispus să înveţe lucruri noi.
9. Abilităţi analitice
Un anagajator doreşte să fie înconjurat de oameni care oferă răspunsuri rapide la probleme care apar din senin. Pentru asta, angajatul trebuie să fie înzestrat cu abilităţi de interpretare şi de soluţionare creative, care nu au mai fost folosite înainte.
8. Utilizarea tehnologiei
Să ai cel puţin unele cunoştinţe de calculator este un lucru obligatoriu la aproape orice loc de muncă. Majoritatea locurilor de muncă necesită acum o anumită competenţă în materie de calculatoare, fie că utilizează Word, Excel sau chiar un software avansat. Dacă există un software specific pe care o companie îl foloseşte, probabil vei fi instruit în domeniu. Programele speciale pot include sisteme de gestionare a conţinutului (CMS) sau instrumente specifice de introducere a datelor. Dacă nu ai experienţă în toate programele software evidenţiate în cerinţele postului, ar fi util să îi demonstrezi angajatorului capacitatea ta de a învăţa rapid utilizarea unui software nou.
7. Abilităţi în social-media
Dacă lucrezi într-un domeniu de comunicare, va trebui să îţi perfecţionezi abilităţile de socializare online. Aceasta nu înseamnă doar să înveţi cum să foloseşti platformele. Trebuie să ştii cum să utilizezi site-urile de socializare în mod eficient, iar angajatorii cer adesea să demonstrezi că eşti un „utilizator puternic” al unui anumit canal de social-media.
6. Abilităţi tehnice
Abilităţile tehnice de care ai nevoie vor varia, desigur, în funcţie de post. Cu toate acestea, majoritatea posturilor necesită experienţă în utilizarea software-ului din industrie, finalizarea învăţământului de nivel superior (diplome de facultate sau certificări profesionale) sau experienţa în sarcini specifice.
5. Munca în echipă
Indiferent de locul de muncă, angajatorii vor oameni care sunt jucători în echipă – oameni care sunt cooperanţi şi care lucrează bine cu ceilalţi. Nu vor angajaţi cu care este dificil de lucrat. Când eşti intervievat, asigură-te că dai exemple despre modul în care ai lucrat bine într-o echipă. Nivelul de lucru în echipă indică capacitatea de a colabora eficient cu o mare varietate de oameni.
4. Atitudinea pozitivă
Angajatorii doresc angajaţi care sunt pozitivi chiar şi în circumstanţe stresante. Pozitivitatea denotă nivelul tău de rezistenţă. Angajatorii doresc să angajeze solicitanţi cu o atitudine „pot face”, care sunt flexibili, dedicaţi şi dispuşi să contribuie la eforturi suplimentare pentru a face faţă provocărilor.
3. Abilităţi de lider
Chiar dacă nu cauţi posturi de conducere, abilitatea de lider este valoroasă. Multe companii preferă să promoveze din interior şi, ca atare, adesea caută calităţi puternice de lider, chiar şi atunci când angajează pentru poziţii de bază. Liderii au abilitatea de a-i pune pe ceilalţi pe primul loc şi de a-i motiva ca să obţină un beneficiu comun. Mai mult, un lider are tot timpul o atitudine pozitivă şi îi poate învăţa pe ceilalţi ce ştie el.
2. Abilităţi interpersonale
Abilităţile interpersonale, cunoscute şi sub numele de „people skills”, sunt abilităţile pe care le foloseşti pentru interacţiunea cu ceilalţi. Mulţi sunt angajaţi rapid pe baza abilităţii lor de conectare cu oamenii. Abilităţile interpersonale pot (uneori) să depăşească celelalte abilităţi pe care le caută angajatorii, aşa că asigură-te că le deţii. Abilităţile interpersonale vor fi evaluate în timpul interviurilor de angajare, deci asigură-te că eşti pregătit prin exersarea metodelor de dezvoltare a inteligenţei emoţionale.
1. Abilităţi de comunicare
Abilităţile de comunicare au cea mai mare cerere. Angajatorii doresc ca membrii echipei să poată comunica eficient cu colegii, managerii şi clienţii. Abilităţile comune de comunicare care trebuie incluse în CV includ scrierea, vorbirea, ascultarea şi negocierea.
Toate aceste abilităţi îţi pot garanta că treci de primul interviu pentru un loc de muncă. Cele pe care le ai trebuie notate în CV, iar până la un eventual următor interviu este indicat să le dezvolţi pe cele care îţi lipsesc.
Articol publicat în cadrul parteneriatului dintre cotidianul Magazin Sălăjean şi ziarul Bursa. www.bursa.ro