Străduțele furate de autorități: nervi și trafic în colaps în Zalău, din ambiția celor care ne conduc

Strada Unirii reprezintă, de departe, exemplul cel mai clar al traficului ajuns într-o situație dramatică în municipiu. În fiecare dimineață, dar și la orele amiezii traficul pe această stradă este aproape de colaps. Șoferii își pierd răbdarea  și claxonează, mulți dintre ei întârzie la locurile de muncă, nervii sunt întinși la maximum iar pericolul producerii unor evenimente rutiere pândește la tot pasul. De la Ceas și până la ieșirea de pe stradă, în dreptul magazinului Silvania, această porțiune de carosabil este complet blocată la orele de vârf. Mulți dintre șoferi cedează nervos și ies din rând, se chinuie să facă manevra de întoarcere în mijlocul cozii și fac cale întoarsă către bulevard. Cu toate acestea, atât strada ce trece prin fața Palatului Administrativ, acolo unde câțiva șoferi imuni la tot ce se întâmplă la doar câțiva metri distanță își parchează mașinile lor sau cele de serviciu la loc călduț și sigur, cât și strada ce trece prin fața Primăriei și care ar face legătura facil și rapid cu strada 22 Decembrie 1989 (Crasnei) rămân, iată, și în prag de An Nou 2020,  în continuare blocate de bariere și de încăpățânarea unor oameni pe care nu-i interesează niciodată situația catastrofală a traficului zălăuan.

Răstimp, din cauza numărului mare de autovehicule dar și a faptului că tot mai mulți zălăuani se deplasează exclusiv cu automobilele, cozile se măresc, intersecțiile sunt blocate, orele de vârf devin cel mai negru coșmar atât pentru șoferi cât și pentru pietoni. Articolele publicate de cotidianul Magazin Sălăjean (acesta este cel de-al IV-lea), sub titlul “Dați-ne strada înapoi!”, rânduri pe care le-am scris de-a lungul timpului în urma nenumăratelor apeluri venite din partea cititorilor, dar și a situației grave a traficului din centrul municipiului nu au rămas fără răspunsuri, însă din păcate acestea sunt departe de a fi în măsură să rezolve ceva, păstrând doar confortul autorităților, în detrimentul interesului general al zălăuanilor. Pe scurt, barierele din dreptul străzii Unirii – porțiunile de drum care trec prin fața Prefecturii și prin fața clădirii Primăriei Zalău, rămân așa cum le știți, adică blocate. Primăria Zalău ne-a comunicat cu mai mult timp în urmă, iar noi la rândul nostru, vă facem cunoscut faptul că cele două străduțe, parte din domeniul public, rămân pe mai departe la dispoziția celor două instituții, dar și a unei instituții bancare și a unor persoane „oficiale”, deși cele două clădiri, implicit angajații și oficialitățile, beneficiază de două dintre cele mai mari parcări din municipiu, situate la câțiva metri distanță de cele două străzi blocate abuziv printr-o decizie luată cu ani în urmă de fosta conducere a municipiului.

Explicații complexe, ca să înțelegem de ce mai bine să ținem străzile blocate

În opinia municipalității, redeschiderea celor două străzi nu este oportună, deși traficul în zonă este, zi de zi, un infern. “Tronsonul din fața Primăriei Municipiului Zalău (zona CNS spre strada 22 Decembrie 1989, celelalte relații de circulație urmând a se face prin intersecția semaforizată): acest tronson este configurat cu parcări atât în zona unității bancare, cât și în zona primăriei, motiv pentru care deschiderea ar crea probleme de circulație la folosirea acestora și, în continuare, la intersecția cu strada 22 Decembrie 1989, unde conducătorii auto ar trebui să acorde cinci priorități (pietonilor care traversează strada Unirii în fața Primăriei, pietonilor care traversează bulevardul, pietonilor care traversează strada 22 Decembrie 1989, autovehiculelor care virează spre strada 22 Decembrie 1989 de pe bulevard, autovehiculelor care virează spre Str. 22 Decembrie 1989 de pe strada Gheorghe Doja). Pentru rezolvarea problemelor apărute în zonă s-au luat deja măsuri de fluidizare prin reconfigurarea benzilor de ieșire (s-a atribuit banda dreaptă numai pentru virajul la stânga) și s-au desființat trei parcări din fața trecerii de pietoni, în locul acestora configurându-se a doua bandă de circulație/staționare. De asemenea, s-a identificat încă o variantă în vederea degrevării traficului din zona menționată prin folosirea traseului strada Unirii – strada Prunilor – strada Parcului – strada Simion Oros – strada 22 Decembrie 1989, variantă care este în curs de elaborare în acest moment.”, specificau reprezentanții municipalității în urmă cu un an. Din păcate, nimic din ceea ce este cuprins în el nu s-a dovedit a fi eficient. Fluidizarea circulației a rămas doar o frază lipsită de corespondent în realitate întrucât situația de atunci și până acum s-a înrăutățit dramatic. Nu trebuie pierdut din vedere faptul că este vorba despre zone în care există un număr decent de parcări, atât cele oficiale, exclusiv destinate acestor instituții, cât și cele obișnuite, plus cele două parcări  deținute de Primărie și Prefectură și care, cel puțin în primul caz, locurile… goale domină spațiul.

Primăria Zalău vine cu  variante de fluidizare a circulației. Strada din fața instituției va rămâne blocată

„În vederea fluidizării traficului în zona centrală a fost finalizată varianta utilizării traseului strada  Unirii – strada  Prunilor –  strada Parcului – strada Simion Oros – strada 22 Decembrie 1989. De asemenea, a fost deschisă circulația în ambele sensuri pe Str. Simion Oros, de la intersecția cu Str. Unirii până la intersecția cu Str. Prunilor. Pe strada  Unirii, inclusiv în zonele la care faceți referire, Primăria Municipiului Zalău are un proiect avizat de poliția rutieră a Municipiului Zalău care prevede ca Strada Unirii să fie pietonală pe tronsonul strada  9 Mai (de la colțul Instituției Prefectului Județul Sălaj), pe Str. Unirii (colț cu BRD), în continuare pe strada  Unirii, prin fața BCR și a Primăriei Municipiului Zalău. Acest proiect a fost depus la finanțare în cadrul POR, axa 4.1 Mobilitate urbană durabilă și a trecut de etapa de evaluare tehnico-financiară la ADR-NV. Proiectul cuprinde inclusiv reabilitarea Pieței Iuliu Maniu și a Pieței 1 Decembrie 1989, realizare locuri de parcare în zona Hotel Porolissum – Consiliul Județean Sălaj, realizare locuri de parcare în zona Silvania (partea dreaptă și partea stângă, cu acces din Bulevardul Mihai Viteazu). Proiectul cuprinde inclusiv reabilitarea următoarelor străzi din municipiu: strada Tudor Vladimirescu, Porolissum, Bujorilor, Moigradului, Cetății. Valoarea proiectului este de 37,6 milioane lei”, ne-au transmis ieri, 6 noiembrie 2019, reprezentanții municipalității. Cât despre străzile din fața Primăriei și în mod special cea din fața Palatului Administrativ, lucrurile rămân la fel ca înainte, adică nerezolvate.

 

 

 

 

 

14 Thoughts to “Străduțele furate de autorități: nervi și trafic în colaps în Zalău, din ambiția celor care ne conduc”

  1. Anonim

    Psd psd !! securistu si gasca de hoti!

  2. Anonim

    SOLUTIA este reducerea numerikus de ágazati inutile.

  3. Anonim

    „NIMENI NU E MAI PRESUS DE LEGE „cu exceptia bossilor din primarie si prefectura .

  4. Anonim

    Ești rău-intenționat sau habarnist Florine: dacă s-ar da liber circulației prin fața prefecturii, ce câștigi? 200 de metri, nu mai înconjori clădirea. Cine merge pe Unirii ieșind din bulevard, sigur are ceva treabă la prefectura, CJ, vreo bancă, piață, Simion Bărnuțiu – și unde să își lase mașina cel mai bine, dacă nu în parcarea din spatele pieței? deci la ce s-ar justifica deschiderea străzii în fața prefecturii?
    Acum ciotul din fața primăriei – dacă vrei să o iei spre strada Crasnei, iar ce câștigi? 50 de metri, dar blochezi intersecția bulevard-crasnei-doja; stai să acorzi prioritate atât celor care vin din bulevard, cât și celor de pe doja, doar nu ai avea pretenția să fie prioritară Unirii. Nu mai simplu te duci către str. Crasnei prin spatele pieței, pe Simion Oros?
    Singura soluție viabilă este să facă odată primăria zona pietonală de la hotelul Poro la Silvania, dar cu bizonii cărora le e lene să facă 2-3 pași pe jos din parcarea de la piață sau de la primărie, nu ai ce face

    1. Anonim

      Asa va manifestati toti bosii cand presa da dreptate cetatenilor, nu va mai ajung privilegiile. Strada din fata prefecturii e DOMENIU PUBLIC, punct!Poate sa aiba si trei metri. Discutie incheiata! La fel si cea din fata primariei, unde parcheaza fufele de la banca si sefii din primarie, avand parcare cu peste 100 de locuri in spate.

    2. Mircea Bravo

      Bine spus…

  5. Anonim

    CORECT …JOS PRIVILEGIILE

  6. Alex

    Dă-o încolo frate. Am văzut ca și pe industriala baga trotuare de 3 metri. La ce ma? Voi sunteți normali? Cu ditamai borduri… Dacă are zalaul ceva unic, are cele mai late trotuare… Cele mai tâmpite locuri de parcare amenajate, și zero siguranta la pietoni mai ales pe sensul unic din spatele companiei de apa.

  7. Anonim

    Interesant.Citeam undeva cum au rezolvat autoritaile din HelsinKi problema aglomeratiei de auto din centrul orasului.N-o sa va vina sa credeti ce le-a trecut prin cap!Pur si simplu au DESFINTAT LOCURILE DE PARCARE PE O RAZA DE NU STIU CATE SUTE DE METRI !!!
    Asa ca nime nu mai vine cu masina acolo stiind ca nu are unde si-o parca.Elementar.
    Bine.Aia nu se supara ca si bizonii nostri ,laolalta cu vacutele adiacente,care nu ti-ar umbla draga pe jos,ca le dauneaza la prestige.Cunosc n oameni care lucreaza in zona centrala si vin de la distante de 500 de metri cu masina la servici.Mentalitate de cioban ajuns.

    1. Ionut

      Frate tot zalau e colapsat din cauza traficului. Acum hai sa nu tot aruncam sare în ochi celor din primărie, ori ce ar face primăria tot nu e ok și tot nu vom fi mulțumiți. 1-Orașul nu a fost proiectat pt asemenea trafic, și 2- țin sa precizez nu sunt Psd-ist și nu iau apărarea domnului din fruntea primăriei dar totuși a făcut mai mult în nici un mandat decit toți primari care au condus zalau de la revoluție pina acum.

  8. Ionut

    A și am uitat sa întreb pe domnu Florin cel deranjează mai rău ca stam noi în coloană în spatele prefecturi sau îl deranjează ca dinsu nu mai are loc de parcare cind merge la serviciu?

    1. Florin

      Buna ziua, Ionuț. De cinci ani, fără excepție, vin pe jos la serviciu, deși locuiesc destul de departe de centru. Se poate verifica oricând :). Îți mulțumesc pentru comentarii și pentru că citești articolele noastre.

  9. Ionut

    Din păcate presa din Zalău demonstrează zilnic cît de politizată este. În loc sa vadă adevăratele probleme ale Zalăului face jocuri politice. Jenant

  10. Anonim

    Cel mai mult e îngreunat traficul datorita scolii(cu staif?) Toți părinții vor să-și ducă copiii de manuta de la mașină pana în clasa. Lasa mașina chiar și pe o banda de mers și hai la școală. În orele de vârf ar trebui scoasa politia la aer. Dar domnii trebuie sa producă venituri din amenzi!

Leave a Comment