Pentru a-i încuraja să încadreze în muncă absolvenţi şi şomeri, statul oferă angajatorilor o subvenţie în valoare de 900 de lei pe lună. Potrivit unui comunicat de presă al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sălaj, agenţii economici care încadrează în muncă, pe durată nedeterminată, absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare absolvent încadrat, o sumă în cuantum de 900 lei. Aceeaşi sumă, dar pentru 18 luni, vor primi şi cei care angajează, tot pe durată nedeterminată, absolvenţi din rândul persoanelor cu handicap primesc lunar.
Angajatorii care încadrează absolvenţi în condiţiile amintite sunt obligaţi să menţină raporturile de muncă sau de serviciu ale acestora cel puţin 18 luni de la data angajării.
Absolvenţii pot fi încadraţi în aceste condiţii o singură dată pentru fiecare formă de învăţământ, în termen de 12 luni de la data absolvirii studiilor, se mai arată în comunicatul amintit.
Angajatorii care încetează raporturile de muncă sau de serviciu ale absolvenţilor, anterior termenului prevăzut de lege, sunt obligaţi să restituie, în totalitate, agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă sumele încasate pentru fiecare absolvent pentru care a încetat raportul de muncă sau de serviciu anterior termenului menţionat, plus dobânda de referinţă a Băncii Naţionale a României în vigoare la data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu, dacă încetarea acestora a avut loc din motive imputabile angajatorului sau din alte cauze, conform legislaţiei în vigoare.
Nu pot beneficia de această subvenţie angajatorii care au obligaţia, potrivit legii, de a încadra în muncă absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ; angajatorii care în ultimii 2 ani au fost în raporturi de muncă cu absolvenţii instituţiilor de învăţământ; angajatorii la care calitatea de administrator/asociat este deţinută de una sau mai multe persoane fizice sau juridice care au calitatea de administrator/asociat la alţi angajatori care au beneficiat de cel puţin una dintre facilităţile prevăzute la art.80, precum şi la art. 85, pentru persoanele în situaţia cărora raporturile de muncă cu angajatorul care a beneficiat de facilităţi au încetat prin demisie, conform prevederilor legale, în ultimii 2 ani; angajatorii care la data solicitării acordării măsurii de stimulare a ocupării forţei de muncă se află în situaţia de insolvenţă, în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, dizolvare, lichidare ori administrare specială, care au activităţile suspendate sau restricţii asupra acestora.
Firmele care, după îndeplinirea termenului de 18 luni, menţin raporturile de muncă sau de serviciu cu absolvenţii încadraţi, pentru fiecare an de continuare a raporturilor de muncă sau de serviciu, primesc un ajutor financiar egal cu suma aferentă contribuţiilor sociale datorate de angajatori pentru aceste persoane şi virate, conform legii, care poate fi acordat pe o perioadă de cel mult doi ani.
Prin contribuţii sociale datorate de angajatori se înţelege contribuţia de asigurări sociale, contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, contribuţia pentru asigurări sociale de sănătate şi contribuţia de asigurări pentru şomaj.
Angajatorii care doresc să beneficieze de aceste subvenţii se pot adresa biroului Relaţii cu angajatorii din cadrul AJOFM Sălaj, începând de luni 20 martie.