Nici toamna din acest an nu ne aduce vreo veste nouă, cu atât mai puţin una bună, legată de şoseaua ocolitoare a Zalăului. Lucrurile au rămas blocate în hăţişurile tot mai stufoase ale procedurilor, ridicărilor din umeri, justificărilor absurde, într-un joc de volei între forurile sălăjene, MapN, şi Guvern prin Compania Naţionala de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Ministerul Transporturilor.
Fiind un proiect finanţat de CNADR, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Dezvoltării, atât Primăria din Crasna cât şi cea din Zalău, nu mai pot face mare lucru în acest moment. Până la urmă, totul se reduce la bani. „Noi am făcut tot ce ne-a stat în putinţă, am oferit terenul, am întăbulat, am lămurit situaţia juridică, însă în acest moment oamenii trebuie să fie expropriaţi şi, fireşte, să-şi primească banii. Noi nu avem aceşti bani, ar fi un efort financiar pe care nici în vis Primăria Crasna nu şi l-ar putea permite şi până la urmă, nu este obligaţia noastră. Banii trebuie să vină din altă parte, de aici mai departe, situaţia ne depăşeşte” a spus Pop Emeric, Primarul comunei Crasna. Pentru şoseaua ocolitoare de la Jibou, iată că Guvernul a găsit bani însă pentru municipiul reşedinţă de judeţ din Sălaj, nu sunt nici intenţii concrete şi prin urmare nici bani. MApN-ul spunea cândva că ar pune umărul la efectuarea acestor exproprieri, deşi, teoretic, înţelegerea e înţelegere iar ei îşi vor poligonul luat din Zalău şi mutat la Crasna, fără consecinţe materiale sau de altă natură, pe care să le suporte. Cu toate bunele intenţii venite de la Crasna sau de la Zalău, iată că nimeni nu a reuşit până acum să convingă ororatul Guvern să dea nişte bani pentru a pune capăt poveştii fără sfârşit a acestui poligon blestemat şi a sforilor care sugrumă acest proiect de care zălăuanii nu se pot bucura după ani şi ani de aşteptare. Deputaţi, senatori, oameni politici sau cu funcţii importante din Sălaj au rămas mereu cu promisiunile la stadiul verbal. Restul, nimic, niciodată. Facem lobbz dar îl facem degeaba, parcă vorbim la pereţi. Ministerul Transporturilor e încă în vacanţă, altfel nu putem să vă spunem cu exactitate de ce nici acum, după mai bine de o lună, nu avem un răspuns oficial la solicitarea punctului de vedere al acestui Minister, legat de problema şoselei ocolitoare. Un lucru este însă, cert: culorile politice care nu se asortează, loviturile sub centură, poliţele plătite sub toate formele şi ambiţiile fiecărui colorat politic vor face ca şi acest proiect, ca multe altele, să rămână încă multă vreme parte din „imposibila istorie” a oraşului. În continuarea vieţii, Zalăul se scutură din toate părţile sub roţile nesătule ale autotrenurilor care gonesc pe străzile tot mai şubrede şi mai pline de gropi.
Partea buna din toata treaba asta este faptul ca avem si noi biciclistii o pista mai lunga pe care putem sa o parcurgem fara sa ne fie frica de masini. De fapt, soseaua de centura este cea mai scumpa pista de biciclisti din Romania.