Cetăţenii şi agenţii economici sălăjeni vor putea vizualiza online datele referitoare la apostilele eliberate de către instituţiile prefectului din România, graţiei unui proiect cu finanţare europeană derulat de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, se arată într-un comunicat de presă al Prefecturii Sălaj.
Proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de instituţiile prefectului din România, printr-un proiect cu finanţare europeană” se derulează începând din 5 iulie şi este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Societăţii Informaţionale.
Valoarea totală a proiectului, ce va fi implementat în Bucureşti şi în toate reşedinţele de judeţ, la sediul MAI şi la sediile prefecturilor, pe o perioadă de 16 luni, depăşeşte 2 milioane de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 1,6 milioane de lei.
„Noul serviciu va oferi posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate şi verificării autenticităţii actelor oficiale administrative pentru care cele 42 instituţii ale prefectului eliberează apostila în conformitate cu obligaţiile internaţionale asumate de România”, se mai arată în comunicatul amintit.
De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de învăţământ etc din statele semnatare ale Convenţiei de la Haga), în contextul globalizării pieţei forţei de muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor. Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi şi cele 42 de instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obţină informaţii despre alte apostile eliberate în România, prin 88 de angajaţi ai acestora şi ai M.A.I. care vor fi instruiţi pentru a opera sistemul.