Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a anunțat graficul lucrărilor la autostrada Transilvania, tronsonul Nădășel – Mihăiești – Suplacu, primul finanțat din acciza de 7 eurocenți la carburant. ”Tronsonul Nădăşel – Suplacu de Barcău din autostrada Transilvania, cu o lungime de 93 de kilometri, va fi primul finanţat integral din acciza majorată la combustibil, care aduce în plus la bugetul de stat circa 500 de milioane de euro pe an. Avem aici două tronsoane, Nădăşel – Mihăieşti, cu o lungime de 17,8 kilometri, unde lucrările vor începe în noiembrie 2014, şi tronsonul Mihăieşti – Suplacu de Barcău, de 75 de kilometri, unde vom începe lucrările în toamna anului 2015, termenul de finalizare fiind de doi ani. Costul lucrărilor la tronsonul Mihăieşti – Suplacu de Barcău ar putea fi de 500 de milioane de euro”, a spus ministrul Transporturilor. Potrivit acestuia, pe următorul tronson, de la Suplacu de Barcău până la Borş, de 64 de kilometri, care are un grad de realizare de 52 la sută, vor începe lucrările în octombrie şi vor fi finalizate în termen de doi ani.
Anunțul de redemarare a lucrărilor la tronsonul Mihăiești – Suplacu de Bărcău, care traversează județul Sălaj, a fost făcut în premieră de către șeful Guvernului, Victor Ponta, cu ocazia vizitei de lucru la două mari companii din Zalău. Primul ministru a precizat că lucrările la tronsonul Mihăiești – Suplacu de Barcău vor începe abia în toamna anului 2015 pentru că există mai multe probleme. Prima este legată de reactualizarea studiului de fezabilitate, deoarece cel existent încalcă anumite condiții din legislația actuală. De asemenea, trebuie obținut un nou acord mediu pentru că o parte din cei 75 de kilometri sunt incluși în situl Natura 2000. Dacă vor demara în septembrie – octombrie 2015, lucrările au un termen de finalizare de 24 de luni.
Gheorghe Pop: ”Va fi o autostradă fără bandă de urgență”
La ultima întâlnire a ministrului Transporturilor, Dan Șova, cu grupul PSD din Senat s-a discutat modificarea proiectului inițial al autostrăzii Transilvania, iar tronsonul Mihăiești – Suplacu de Barcău ar urma să fie transformat într-un drum expres de mare viteză. ”Indiferent cum îi spunem, autostradă sau drum rapid, important e că se va face. Drumul va avea aceleași caracteristici ca și o autostradă – două benzi pe sens despărțite de parapeți, mai puțin banda de urgență sau refugiu de trei metri”, ne-a declarat senatorul PSD Gheorghe Pop. Potrivit parlamentarului, ”în redemararea lucrărilor a contat foarte mult vizita premierului Ponta la Michelin și Tenaris, pentru că cele două companii i-au solicitat ca până în 2018 să fie finalizată șoseaua de mare viteză”.
Autostradă electorală.