Inspecţia Tehnică Periodică (ITP) este obligatorie pentru toţi proprietarii de autovehicule, iar după ce aceasta expiră şoferul nu are voie să conducă maşina pe drumuri publice, riscând sacţiuni dure dacă este prins de Poliţie.
În 2019, prima inspecţie tehnică periodică va rămâne la trei ani pentru autoturismele noi, la un interval de doi ani pentru maşinile cu o vechime de până în 12 ani şi la fiecare 12 luni pentru cele mai vechi de 12 ani. Preţul unei verificări tip ITP costă între 80 şi 150 de lei, în funcţie de staţia de verificare şi de tipul autovehiculului.
Valabilitatea ITP este înscrisă pe spatele certificatului de înmatriculare. Conducerea unui autovehicul fără ITP valabil echivalează cu conducerea unui autovehicul neînmatriculat. Şoferii care circulă cu o maşină cu ITP expirat riscă atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât şi una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, totalul putând să ajungă la 5.800 de lei.
Sancţiunile pentru lipsa Inspecției tehnice sunt mult mai dure față de anul trecut
Din data de 20 mai 2018, şoferii prinşi în trafic cu autoturisme ale căror ITP-uri sunt expirate sunt fi amendaţi şi li se confisca plăcuţele, iar maşinile lor nu vor mai putea fi deplasate decât împinse sau pe platforme.
Din luna mai 2018, dacă sunteţi surprinşi în trafic cu Inspecţia Tehnică Periodică ( ITP) expirată, poliţistul vă va reţine talonul şi plăcuţele cu numerele de înmatriculare, vă va da amendă şi o dovadă fără drept de circulaţie, aşadar nu o să mai luaţi maşina de acolo decât pe platformă sau împinsă, apoi trebuie să mergeţi la RAR deci, mult mai complicat”, se arată într-o precizare a reprezentanţilor Ministerului Afacerilor Interne pe pagina de Facebook. În cazul în care şoferul face o nouă Inspecţiei Tehnică Periodică şi o trece, suspendarea încetează automat.
„Începând cu 20 mai, se va aplica suspendarea de drept a înmatriculării vehiculului pentru ITP expirată. Suspendarea încetează automat la data la care vehiculul trece o nouă inspecţie tehnică periodică. Certificatul de înmatriculare şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare se restituie proprietarului de către poliţia rutieră, la încetarea suspendării înmatriculării vehiculului”, se mai arată în precizarea MAI.
Aveți programare la RAR Sălaj? Prezentați-vă, chiar dacă autovehiculul are avarii suferite în urma furtunii din 28 mai
Clienții care deja dețin o programare la RAR se pot prezenta la reprezentanța din Sălaj pentru a nu-și pierde programarea, chiar dacă, de exemplu, tabla este afectată de grindină. În urma constatării, dacă este cazul, proprietarii auto vor fi îndrumați să efectueze reparațiile iar după câteva zile, timp în care remediază, revin la RAR pentru a obține aprobarea noastră. Ideea este să NU se piardă programarea. Dacă în urma efectuării Inspecției Tehnice Periodice conform RNTR1, se constată orice defecțiune considerată majoră și/sau periculoasă, vehiculul se respinge la inspecția ITP si nu va fi declarat << Bun tehnic >> până la remedierea acestora”, a transmis recent, prin intermediul Magazin Sălăjean, directorul RAR Sălaj Gavril Seute.
Cele mai frecvente avarii, după afectarea caroseriei, o reprezintă cele la lunete și parbrize. Din păcate, aceste autovehicule nu vor trece inspecția tehnică periodică, pentru că noile reguli ce au intrat în vigoare anul trecut îi lasă pe șoferii care au mașinile cu parbrizul crăpat, fără ITP.
Îndoituri (adâncituri) în tablă, plafon, capotă, aripi. Mai pot obține ITP-ul?
În mod normal, adânciturile mici, cele suferite de cele mai multe autoturisme din Zalău în urma grindinei, nu vor reprezenta un motiv de respingere. Dacă adânciturile în tablă sunt mari și depășesc 5-6 milimetri sau mai mult ori afectează din punct de vedere tehnic autovehiculul, acesta poate fi respins la ITP. Un motiv de respingere îl reprezintă, de asemenea, elementele din plastic/fibră de sticlă ce fac parte din bară, aripi etc. dacă acestea sunt sparte, fie și parțial, mașina nu va trece de inspecția ITP.
Defectele considerate înainte a fi minore, cu care mașina putea circula, nu mai sunt „admise” acum.
Până de curând, proprietarii primeau de la RAR dreptul de circulație chiar dacă autovehiculul avea parbrizul crăpat – condiția fiind ca vizibilitatea să nu fie afectată – acum autovehiculul cu acest defect este respins automat la ITP.
Foarte important este ca toți cei care au programare, să se prezinte la RAR indiferent de daunele pe care furtuna de marți le-a provocat. Inspectorii îi vor îndruma pentru eventualele reparații necesare în vedere trecerii cu bine a inspecției ITP și vor acorda un timp de câteva zile pentru remedierea situației, după care proprietarii vor reveni la RAR fără să mai fie nevoie de o nouă programare.
Va sa zica, pentru cetateanul de rand vor fi sanctiuni uriase, in schimb, pentru hapsanul patron gurzau toate legile sunt favorabile. Sicriul lui pe roti nu a putut fi tras pe dreapta de inspectii, legea e pentru bogatani !
E plin orasul de rable ! De ce nu sunt controale in tarfic ? Nu trebui decat sa stea pe str. Gh. Doja la urcare si sa vada care scoate fum mai mare !
Controale in traffic impreuna cu politia, in fiecare zi ! Dat amenzi cat incape si retinute certificate si placute la toate CIMITIRELE pe roti !!! Sunt un pericol pentru noi toti !
Si de ce nu sunt verificate masinile daca au ITP la fel ca Rovineta? si RCA ? De ce nu se folosesc RADARELE FIXE din Zalau pentru a identifica si soferii care nu au ITP, RCA, amenzi neplatite, etc si sa fie sanctionati si sau chiar opriti in traffic de primul echipaj de politie ?!?!