După procesele intentate băncilor, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) contestă în instanță contractele standard a doi mari operatori de telefonie mobilă. Protecţia Consumatorilor vizează eliminarea clauzelor care permit firmelor să ceară o taxă pentru încetarea înainte de termen a contractelor, aşa numita taxă de reziliere. Potrivit legii, plângerile care vizează acest gen de contracte sunt trimise în instanţă. În cazul în care instanţa constată că există prevederi contractuale cu caracter abuziv, aceasta dispune eliminarea acestora din toate contractele în executare încheiate între operatorul de telefonie şi consumatori.
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au constatat că, de exemplu, clauza de reziliere nu a fost negociată cu consumatorul, fiind parte a unui contract preformulat. Apoi, ANPC apreciază că ”operatorul de telefonie a creat un dezechilibru între obligaţiile sale şi cele ale clientului, din moment ce solicită compensaţii financiare în cazul în care clientul solicită rezilierea anticipată a contractului, dar nu se obligă la rândul său să despăgubească clientul dacă reziliează contractul înainte de termen”.
În județul Sălaj, de la începutul anului și până acum, trei consumatori nemulțumiți că firma de telefonie mobilă a refuzat să rezilieze contractul înainte de expirarea perioadei minime contractuale au depus reclamații la OPC. ”Având în vedere că sediul acestor operatori de telefonie mobilă este în București, ANPC se va adresa instanței. Legea vorbește de o justă despăgubire, dar justa despăgubire nu înseamnă același lucru pentru consumator și agentul economic. Sunt cazuri în care operatorul a cerut mai mulți bani pentru rezilierea contractului înainte de finalizarea lui decât era specificat în contract”, ne-a declarat Dorina Rednic, directorul OPC Sălaj.