Debirocratizarea activităţii Poliţiei în relaţiile cu cetăţenii continuă, de această dată pe segmentul evidenţei populaţiei şi cel al circulaţiei rutiere. Astfel, actul de identitate și dovada plății amenzii de circulație se pot trimite, scanate, pe adresa de e-mail a fiecărui inspectorat de poliție județean, precum și a Poliției Capitalei. Poliția Română operaționalizează prevederile O.U.G. nr. 41 din 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.Astfel, toate documentele, înscrisurile sau alte solicitări ce privesc Serviciul Rutier (act de identitate, dovada plății amenzii de circulație etc.), pot fi înaintate pe adresa oug41.2016.sr@sj.politiaromana.ro. De asemenea, pentru obținerea unor documente de la poliție (cazier judiciar, atestate etc.), copia actului de identitate, necesară obținerii acestor documente se pot trimite, scanate, pe adresa de mail a Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj, cabinet@sj.politiaromana.ro. Pe site-ul Poliției Române – politiaromana.ro – la secțiunea Poliția Română/Unități teritoriale, se pot găsi legături către unitățile teritoriale de poliție. Astfel, pentru a nu mai apela la serviciile poștale sau pentru a nu vă mai deplasa la unitatea de poliție, trebuie să transmiteți dovada plății amenzii la e-mailul unității teritoriale din care face parte agentul constatator care v-a sancționat. De asemenea, nu mai este nevoie să veniți cu copie xerox a cărții de identitate pentru a obține documente eliberate de poliție. Este suficient să transmiteți copia scanată a documentului de identitate pe e-mailul inspectoratului de poliție județean sau al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București. Totodată, pentru obținerea certificatului de cazier judiciar, nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de 2 lei. Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în situațiile în care cererea este depusă în România