15 milioane de lei dă Primăria în acest an pentru transportul local, achiziția de noi autobuze, asfaltarea și salubrizarea străzilor din municipiu.
Odată cu votarea bugetului municipiului Zalău pe anul 2014, au fost adoptate și bugetele societăților Uzina Electrică, Transurbis și Citadin, unde Consiliul Local are calitatea de acționar unic. În acest an, Transurbis SA a propus un buget de nouă milioane de lei. Jumătate din această sumă este subvenția primită de la bugetul local. Făcând un calcul simplu, reiese că fiecare zălăuan plătește către Transurbis SA, operatorul de transport local, câte 85 de lei pe an, în condițiile în care un abonament pe o lună costă 60 de lei. Tot cu această sumă s-ar putea achiziționa 1.137.250 de bilete, valabile pentru două călătorii. De la an la an, subvenția acordată de la bugetul local este tot mai mare. În 2013, în conturile Transurbis au ajuns 4,25 milioane de lei, iar pentru anul acesta s-au aprobat 4,55 milioane de lei. Reprezentanții Transurbis explică creșterea subvenției prin faptul că în 2014 ”pe drumurile din oraș vor apărea cinci autobuze noi, dar cumpărate la mâna a doua”.
Zece milioane de lei pentru Citadin
În proiectul de buget al Consiliului Local, suma propusă pentru Citadin SRL, firma care se ocupă de salubrizarea și întreținerea străzilor din oraș, este de zece milioane de lei. Cea mai mare parte din sumă, 5,2 milioane de lei, va fi destinată reabilitării și plombării străzilor sau trotuarelor. Din acești bani, 620.000 de lei vor fi folosiți pentru pavarea trotuarului și amenajarea unei piste de bicicliști de la Perla până la Ceas. Străzile asfaltate în acest an, potrivit planului de acțiune aprobat de Citadin, sunt Păcii, Simion Bărnuțiu, Victor Deleu, Dumbrava, Pictor Ioan Sima, 1 Mai, Sfânta Vineri, Ion Creangă, Ion Neculce, Leontin Ghergariu, M.R. Paraschivescu, Aleea Ritmului și Nicolae Titulescu. Locuitorii de pe Crângului, Gheorghe Pop de Băsești, Vânătorilor, Ghioceilor și Tușer Teodor nu vor avea nici în acest an asfalt pe stradă, fiind alocați bani doar pentru pietruire. La celelalte capitole, patru milioane și jumătate de lei îi costă pe zălăuani întreținerea spațiilor verzi, salubrizarea și deszăpezirea orașului. Diferența până la zece milioane de lei va fi folosită pentru întreținerea sistemului de iluminat public.
Uzina Electrică se protejează de viruși
Cu toate că s-a decis renunțarea la sistemul centralizat de terfomicare a municipiului, Uzinei Electrice i s-a aprobat un buget de 10,6 milioane de lei. Însă, odată cu instalarea centralelor termice în unitățile de învățământ, Uzina Electrică își pierde principalii clienți. Consilierii municipali au ținut să precizeze că în acest caz bugetul Uzinei Electrice va fi rectificat, dar că detaliile tehnice și economice vor face obiectul unor viitoare hotărâri de consiliu. Conform reprezentanților Primăriei Zalău, Uzina Electrică își va schimba domeniul de activitate, nu va mai produce energie termică, ci se va ocupa de mentenanța centralelor din școli și licee. Până la noi ordine, consilierii municipali au aprobat alocarea a 18.000 de lei pentru achiziționarea de imprimante, licențe Windows sau licențe pentru antivirus. Subvenția de la Consiliul Local pentru Uzina Electrică se ridică la 404.000 de lei.
Str.Leontin Ghergariu,si M.R. Paraschivescu AU FOST ASFALTATE ACUM 2 ANI si sunt intr-o stare f. buna ! De ce mai trebuie asfaltate ?
R: pentru a ”sifona” oarice parale