În România, asfaltul nu ține nici măcar un an, iar în fiecare primăvară, înaintea ghioceilor răsar gropile din carosabil, indiferent că este vorba de drum național, județean sau local. În mod normal, acestea ar trebui semnalizate de către drumari până în momentul astupării lor, dar având în vedere că numărul lor este foarte mare, semnalizarea devine practic imposibilă. Dacă intri cu mașina într-o groapă și ți-o avariezi, poți cere despăgubiri. Pentru a vă recupera cheltuiala făcută cu reparatul autovehiculului, în cazul în care nu aveți asigurare CASCO, trebuie să acționați în instanță administratorii drumului public, care sunt, după caz, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, primăriile, consiliul județean sau firmele subordonate acestora. Pentru a avea câștig de cauză într-un asemenea proces, șoferii trebuie să aducă orice fel de probe admise de lege: fotografii cu autoturismul avariat și starea jalnică a carosabilului, dar și martori ai evenimentului. Nu în ultimul rând, proprietarul mașinii trebuie să meargă la un service pentru constatarea pagubelor și să solicite menționarea în procesul verbal a cauzelor incidentului.
”Acest gen de răspundere civilă obligă administratorul drumului public să plătească pagubele cauzate de starea necorespunzătoare a carosabilului. Șoferul care acționează în judecată trebuie să facă dovada cu fotografii, martori sau orice alte probe permise de lege pentru a demonstra că respectiva avarie provine de la carosabil. Se poate obține în instanță contravaloarea pagubei, conform devizului emis de service-ul auto, și cheltuieli de judecată”, ne-a declarat avocatul Bogdan Ilea. Casa de avocatură pe care acesta o conduce a câștigat în toate instanțele un proces de acest gen pentru că lucrările efectuate pe drumul public nu erau semnalizate.
În momentul de față, pe rolul instanțelor se află două procese formulate împotriva Primăriei Zalău, respectiv SC Citadin SRL, firma desemnată de municipalitate să asigure starea bună drumurilor. În ambele dosare, doi proprietari de autovehicule cer despăgubiri, susținând că avariile au fost cauzate de starea proastă a drumurilor din municipiul Zalău.
Potrivit Codului Rutier, în cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a stării necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum și a obstacolelor ori lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravențional, civil, penal, în condițiile legii.
daca circul zilnic pe fost crasnei ce zice d-l avocat mai trebuie probe
la fiecare 6 luni putem schimba toata directia la masina !!! cea mai buna varianta ar fi ca fiecare de pe crasnei sa isi aleaga cate o groapa si sa toarne cate o roaba de beton in ea si asa am rezolva problema gropilor !!! iar denivelarile le discuim ca si pamantul sau le aram!!! poate primaria a uitat ca si noi platim taxe si din zona D ne-a mutat in zona B de impozit pt un rahat de canalizare facut de tot caca si un petec de asfalt!!!! Halal conducatori si administratori ai orasului
Stai sa Vezi ASFALTARI Propagandistice cand se apropieViitoarele Alegeri…Smekerasul asta de Primar va sti atunci ce strazi si gropi sa asfalteze sa mai stranga ceva voturi…HE-Heeeeeee…