Prestările de servicii, în topul reclamaţiilor la Protecţia Consumatorilor Sălaj

 

Circa 45 de agenţi economici sălăjeni au fost sancţionaţi în primele două luni ale anului în curs de către lucrătorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Sălaj, valoarea totală a amenzilor fiind de aproape 82.000 de lei.
Potrivit informaţiilor primite de la Dorina Rednic, comisar şef adjunct al CJPC Sălaj, în lunile ianuarie şi februarie au fost desfăşurate nu mai puţin 220 de acţiuni de control, atât în mediul rural cât şi în cel urban. „Cele mai multe activităţi de control au avut la bază tematicile de control dispuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti şi de Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Cluj”, a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, Dorina Rednic. Oficialul CJPC Sălaj a adăugat că, prin acţiunile menţionate, s-a verificat, în principal, respectarea prevederilor legale: în cadrul vânzărilor de soldare, la comercializarea produselor alimentare ecologice, la comercializarea detergenţilor, măslinelor şi uleiului de măsline, florilor, precum şi în unităţile de alimentaţie publică. Totodată, activitatea de supraveghere şi control a fost dublată şi de componenta de acordare a consilierii în timpul defăşurării controalelor, precum şi la sediul CJPC Sălaj.
De asemenea, tot în perioada menţionată, au fost depuse de către consumatorii sălăjeni aproape 80 de reclamaţii. Cele mai multe sesizări au vizat serviciile de televiziune, internet, telefonie fixă şi mobilă, respectiv 31. „S-a dezvoltat foarte mult, în ultima perioadă, acest sector, iar unii dintre operatori nu au reuşit să aibă, în totalitate, servicii conforme prevederilor legale”, a explicat comisarul şef adjunct al CJPC Sălaj. Au mai fost reclamate servicii de furnizare a apei, a gazelor naturale şi energiei electrice, precum şi cele bancare. „În primele două luni ale acestui an au fost depuse şapte reclamaţii ce au vizat serviciile financiar bancare, însă având în vedere faptul că aceşti operatori economici au sediul social în Bucureşti, petiţiile au fost redirecţionate către ANPC. Fiind vorba de reclamarea clauzelor abuzive din contractele bancare, Autoritatea Naţională le-a înaintat instanţei, în prezent aşteptându-se o decizie în acest sens”, a declarat Dorina Rednic, adăugând faptul că s-a observat, în ultima perioadă, că a crescut exigenţa cosumatorilor, în special a tinerilor, care sunt din în ce mai implicaţi în a sesiza şi rezolva situaţiile în care le sunt încălcate drepturile.

Leave a Comment