Prefectul Marin Nițu a decis să pună piciorul în prag și să facă ordine în Palatul Administrativ. Nemulțumit de faptul că autoritățile județene nu și-au respectat angajamentul luat în urmă cu șapte ani, privind eliberarea parterului clădirii, reprezentantul Guvernului în teritoriu a dat un ultimatum factorilor responsabili.
Astfel, Marin Nițu a cerut conducerii CJ Sălaj ca până în 15 noiembrie să își facă bagajele din cinci încăperi pe care le ocupă în imobilul Prefecturii. „Avem nevoie de spaţii pentru structurile Ministerul Afacerilor Interne, întrucât încăperile de care dispunem nu sunt suficiente. Chiar şi după eliberarea celor cinci birouri, tot nu ne vom descurca”, ne-a declarat Niţu.
„CJ Sălaj va trebui să elibereze întreaga clădire”
Acesta a explicat că potrivit unei înţelegeri pe care cele două instituţii au avut-o acum mai mulţi ani, administraţia judeţeană se angaja să renunţe la spaţiile ocupate la parter imediat ce va finaliza lucrările de amenajare a corpului nou de clădire. „Ar fi trebuit să elibereze întreg parterul încă din 2008, când s-au mutat în construcţia nouă, dar nu au făcut-o decât în parte. Întrucât arhivele Serviciilor Paşapoarte şi Înmatriculări erau la subsolul inundabil al Palatului Administrativ, nu mi-am putut asuma riscul să răspund în eventualitatea producerii unui incident neprevăzut, prin urmare le-am cerut să elibereze câteva birouri. Au plecat doar din trei, astfel că arhiva de la Înmatriculări nu a putut fi mutată din lipsă de spaţiu. Au mai avut un termen, până în 1 septembrie, dar s-a prelungit până în 15 noiembrie. Într-un final au părăsit încă cinci birouri, rămânând doar informaticienii care se ocupă de servere şi arhiva”, a menţionat prefectul.
Marin Niţu a atras atenţia că într-un final CJ Sălaj va trebui să elibereze întreaga clădire, care este în proprietatea statului român şi în administrarea Prefecturii. “Problema este că au apărut și vor mai apărea structuri ale MAI care trebuie să aibă spații. Consider că etajul I le este de ajuns celor de la CJ. Îi mai păsuim o vreme, deşi spaţiile pe care le au le-ar fi permis să se restrângă de mult. Consiliul Judeţean are clădiri foarte multe date în chirie. În plus, la etajul I sunt libere încăperile, într-un birou de 20 şi ceva de metri pătraţi stă un singur funcţionar”, a precizat reprezentantul Guvernului în teritoriu, adăugând că între instituţia pe care o conduce şi CJ Sălaj nu a fost semnat un contract de dare în folosinţă gratuită.
Funcţionarii se mută în locul pompierilor
Contactat, Tiberiu Marc, preşedintele CJ Sălaj, a fost rezervat în declaraţii: “O să eliberăm spaţiile pe care le cere şi o să ne administrăm în spaţiul pe care îl avem la dispoziţie”. Totuşi, solicitarea Prefecturii a pus în încurcătură conducerea Consiliului Judeţean, care s-a văzut nevoită să caute spaţii în care să îşi mute funcţionarii. De nevoie, a retras dreptul de administrare al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Porolissum” al Judeţului Sălaj asupra unor birouri din imobilul situat pe strada Unirii, nr. 7 (în spatele Prefecturii). Pompierilor li s-au pus la dispoziţie birourile de pe strada Avram Iancu, nr. 29, eliberate, tot prin decizia autorităţilor judeţene, de către Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă.
LIVIU BALINT zis COMO (care candideaza la Camera Deputa?ilor) ESTE UN PENAL! OMUL ASTA A FURAT FACÂND EVAZIUNE FISCALA CU TVA PENTRU CARE A FOST CONDAMNAT DEFINITIV. IN CAMPANIE SAU LA ORICE DEZBATERE ELECTORALA LUI COMO TREBUIE SA II SE PUNA O SINGURA ÎNTREBARE: PUTE?I SA NE PREZENTA?I O COPIE A CAZIERULUI JUDICIAR? PERSONAL LA ORICE DEZBATERE LA CARE MERGE COMO MA DUC SA IL ÎNTREB ACEST LUCRU SA ?TIE TOT SALAJUL CINE E ACEST HOT.
Sa se mai construiasca un sediu impunator. In loc sa se reduca numarul functionarilor astia nu au alta grija decat sa mareasca birocratia.
La ceti trebuie mai mult spatiu prefectule.?Nu santeti destui trantori acolo.?Ar fi suficient parterul pentru ambele instituti
pai mai tovarasi aveti sub nas cladirea next gen numa trebuie sa o cumparati, tibi are bani de-l supara stie el de ce
da cati informaticieni are Cons. Judetean? cate servere/ nici daca ar fi CIA, nu s-ar vorbi asa..Au un singur site, si ala neactualiat complet. Intreb ca nu stiu, asa multi is si aia? Pline birourile peste tot pe unde mergi, ce fac 8 ore pe zi 40/ sapt. ca nu se vede nimic dupa ei. Recunosc, ca am un dispret total fata de ei, toti se complac intr-o mocirla, unii cu salarii mai mari alti mai mici, tot ce conteaza e sa treaca ziua cat mai placut la locul de munca, pe cat posibil sa nu famcem nimi. Va stim!!!
asta– ca sa nu mai aduc in discutie, insusi necesitatea existentei Cons. Judet. ca institutie. Legea 215/2001 a administratiei publice locale ar trebui modificata. O singura institutie ca autoritate a administratiei publice locale de la nivel judetean ar fi suficient. Daca ar fi sa caracterizez administartia publica in 2 cuvinte ar fi: supra incarcata si ineficienta. Actualilor candidati la Parlament nici nu le trece prin cap sa ia initiative majore si sa propuna astfel de proiecte. Rezulta o stare de fapt, tacuta, de care unii profita din plin..