Peste 1.000 de elevi au „îngheţat” joi, 18 octombrie, pentru patru minute, în zonele centrale din Zalău, Şimleu Silvaniei, Jibou şi Cehu Silvaniei, în cadrul unor flash-mob-uri prilejuite de Ziua Europeană de Luptă împotriva traficului de persoane. Tinerii au stat nemişcaţi, simbolizând, astfel, îngrădirea libertăţii de mişcare a victimelor traficului de carne vie
Elevii de gimnaziu şi de liceu, însoţiţi de consilierii şcolari, au purtat pancarte şi bannere pe care erau inscripţionate mesaje precum „Priveşte, gândeşte, alege”, „Afacerile se fac cu produse, nu cu oameni”, „Fiinţele umane nu au preţ”, „Nu eşti de vânzare” sau „Spune NU traficului de persoane”. Flash mob-urile au avut ca obiectiv informarea populaţiei cu privire la amploarea şi cauzele traficului de persoane, dar şi popularizarea modalităţilor de scădere a riscului de victimizare prin traficul de persoane.
Acţiunile au făcut parte din proiectul de prevenire a traficului de fiinţe umane “Nu eşti de vânzare – Alege pentru binele tău!”, al Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Socială Sălaj. „Pentru marcarea Zilei Europene de Luptă împotriva traficului de persoane, CJRAE Sălaj desfăşoară anual acest proiect, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean. Suntem onoraţi să îi avem alături şi pe reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane, instituţie care ne-a oferit şi o distincţie pentru acţiunile organizate pentru combaterea acestui fenomen, precum şi pe cei ai Poliţiei Sălaj”, a declarat Anca Dragoş, consilier în cadrul CJRAE Sălaj.
„Ziua Europeană de luptă împotriva traficului de persoane” este marcată anual, în 18 octombrie, începând din 2007, ca urmare a recomandării Parlamentului European, precum şi a propunerii înaintate de către Comisia Europeană.
Orice „spectacol” în stil Flashmob are reguli, dintre care:
Acțiunea trebuie sa fie spontană și concomitentă. Este interzisă atragerea atenției de către participanți înainte de acțiune.
Trebuie să se formeze impresia că participanții nu se cunosc și înainte de acțiune să nu afișeze că se pregătesc să facă ceva neobișnuit.
Flashmobul trebuie să fie în afara Mass-Mediei.
(Wikipedia)