Un număr de 26 de angajatori care au beneficiat de subvenţii, ca urmare a încadrării în muncă a unor categorii de persoane, sunt somaţi de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj să returneze sumele primite în valoare totală de peste 224.000 de lei. Motivul? Nu au respectat relaţiile contractuale cu angajaţii pe o perioadă de doi sau trei ani, aşa cum prevede legislaţia în vigoare şi în acest caz sumele acordate ca „subvenţii” trebuie restituite integral.
Legislaţia în vigoare, Legea 76-2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea forţei de muncă, prevede acordarea unor subvenţii angajatorilor care încadrează în muncă absolvenţi, persoane cu vârsta de peste 45 de ani, persoane cu handicap şi unici întreţinători ai familiei. Subvenţiile în valoare de 500, 600, respectiv 700 de lei lunar de persoană, se acordă integral, imediat după depunerea cererii. Practic, din aceste subvenţii, patronii îşi pot plăti angajaţii fără a fi nevoiţi să mai scoată din buzunar bani în plus însă, trebuie să menţină raporturile de muncă cu angajaţii timp de doi sau trei ani, aşa cum prevede legea. Potrivit unor informaţii furnizate de Ioan Ionel Mureşan, directorul executiv al AJOFM Sălaj, suma totală pe care trebuie să o restituie cei 26 de angajatori, care nu au respectat obligaţia de menţinere a raporturilor de muncă, este de 224.157 de lei, sumă care cuprinde inculsiv dobânda pentru nerestituirea la timp a debitului. Angajatorii care nu şi-au respectat contractul au fost identificaţi de reprezentanţii AJOFM şi au fost somaţi printr-o serie de înştiinţări să returneze sumele. Mulţi nu au reuşit să achite „datoria” şi urmează să fie executaţi silit: popriri pe conturi, pe venituri sau sechestru pe bunuri. „Executarea silită a debitelor începe prin comunicarea somaţiei, ca prim act al executării debitului, urmând ca apoi să se procedeze la aplicarea de popriri pe conturi în bănci, pe venituri şi aplicarea de sechestre pe bunurile mobile sau imobile”, a precizat directorul executiv al AJOFM Sălaj. Conform aceleaşi surse, pentru firmele intrate în insolvenţă se procedează prin înscrierea instituţiei la masa credală a debitorului în cauză, potrivit Legii 85-2006 privind procedura insolvenţei. În caz de faliment bunurile existente ale debitorului se vând, iar sumele obţinute urmează să fie distribuite între creditori conform planului de distribuire.
AJOFM Sălaj nu mai are bani de subvenţii
Cu toate că în prezent în judeţ există angajatori care au încadrat în muncă absolvenţi, persoane cu vârsta de peste 45 de ani, unici întreţinători ai familiei şi persoane cu handicap, aceştia nu mai pot beneficia de subvenţii. Bugetul alocat acestor tipuri de „plăţi” în valoare de 3.790.000 de lei s-a epuizat la începutul lunii mai. În perioada ianuarie – aprilie 2013, 162 de angajatori sălăjeni au încheiat convenţii cu AJOFM Sălaj în vederea acordării de aceste subvenţii, pentru 252 de persoane. Cel mai probabil aceste subvenţii se vor acorda, la cerere, în cazul unei rectificări de buget.
Faceti publica lista cu aceste firme ,sa stie lumea sa se fereasca de ei.Daca vor fi cunoscuti cu astfel de practici va fii in beneficiul tuturor