Executivul pregăteşte o nouă auto, iar documentația va fi gata până la finalul anului. Potrivit proiectului, cel care poluează va plăti o penalitate într-un cuantum ce va fi stabilit în această toamnă. Grupul de lucru care va pune la punct formula de calcul a penalităţii care va înlocui taxa auto îşi va încheia activitatea până la finele anului şi va prezenta o variantă finală, a declarat recent, în cadrul unei conferinţe de bilanţ, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu. Am promis că, până la finele acestui an, Grupul de lucru să-şi încheie activitatea şi să prezinte o variantă finală. Până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării printr-o serie de proiecte”, a spus Gavrilescu.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. În data de19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. Din 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea autovehiculelor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând din 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până în 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi. Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate din 1 februarie 2017.
e normal sa platesti daca poluezi !
dar sa fie o taxa anuala, platita odata cu impozitul ! ideal at fi sa fie inclusa in impozit, dar aici apare o probloema cu masinile impozitate pe Bucuresti si Ilfov si care circula in tara, ex. Zalau si atunci at trebui ca taxa sa vina la Zalau.
suplimentar at trebui inasprite si inmultite controalele celor de la RAR in traffic. Nu de puitine ori vezi p[e unul de scoate fum ca in furnal.