Ministerul Educației a publicat un raport de evaluare cuprinzător, care stabilește cerințele și competențele pe care un elev trebuie să le dobândească la finalul clasei pregătitoare. Raportul, inclus în proiectul de ordin pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea raportului descriptiv de evaluare, oferă un set de 49 de puncte de evaluare, ce trebuie completate de către învățători pentru a descrie progresul elevilor. Aceste repere sunt împărțite în patru domenii esențiale: dezvoltarea limbajului și a comunicării, dezvoltarea cognitivă, dezvoltarea socio-emoțională și dezvoltarea fizică și motrică. Fiecare domeniu include competențe specifice, de la recunoașterea sunetelor și formularea de mesaje simple, până la efectuarea calculelor matematice elementare și exersarea deprinderilor motrice. De exemplu, în ceea ce privește dezvoltarea limbajului și a comunicării, se așteaptă ca elevii să poată identifica semnificația unui mesaj scurt rostit clar, să recunoască cuvinte uzuale și să fie capabili să traseze contururile literelor. În domeniul dezvoltării cognitive, copiii trebuie să recunoască și să scrie numerele până la 31, să efectueze adunări și scăderi simple și să identifice forme geometrice de bază. Raportul pune, de asemenea, un accent deosebit pe dezvoltarea socio-emoțională, subliniind importanța recunoașterii emoțiilor de bază și a regulilor de comunicare în activitatea școlară, dar și pe dezvoltarea fizică și motrică, unde se evidențiază necesitatea respectării regulilor de igienă personală și participarea la jocuri dinamice. Toate aceste criterii sunt menite să asigure o evaluare comprehensivă a fiecărui elev, garantând astfel că toți copiii dobândesc abilitățile și cunoștințele necesare pentru a-și continua educația într-un mod eficient și echilibrat. Raportul a fost pus în dezbatere publică, oferind astfel ocazia părților interesate de a contribui la finalizarea metodologiei.
[…] și motrică. Fiecare domeniu include competențe specifice, de la… Articolul Noile cerințe educaționale pentru clasa pregătitoare apare prima dată în Magazin Sălăjean. Citeste mai […]
Nu știu unde vor sa ajungă , de ce nu.lasati copiii sa i-si traiasca copilăria,de ce nu lăsați grădiniță sa fie gradinita și scosla scoala ?
Cred mai marii din educație ca daca învață copilului scrie de la 5-6 ani va ajunge savant ,nici vorba la mulți copii li se face lehamite de scoala când începe inclusa a2 a tabla înmulțirii si a împărțirii și ore intregi de teme ptr acasa .
În loc sa marga copilul cu drag la scoala merge va nu are alta optiune si vede scoala ca o pedeapsa .