Odată cu raportarea rezultatelor sub estimările consensului, Netflix anunţă extinderea planului de reprimare a partajării parolelor în majoritatea ţărilor în care activează şi retragerea din afacerea cu DVD-uri prin poştă, conform unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al Tradeville.
• Despre companie
Înfiinţată în 1997, Netflix este liderul pieţei globale de streaming, având 232,5 milioane de abonaţi la finalul primului trimestru (T1) din 2023. Compania oferă o gamă largă de servicii de streaming în peste 190 de ţări, în 78 dintre ele fiind lider de piaţă, dominând Europa, America de Sud şi Australia.
Principala sursă de venituri a companiei o constituie abonamentele lunare ale membrilor săi, activitatea Netflix desfăşurându-se prin intermediul a două linii de business:
– streaming intern şi extern – abonamente lunare pentru serviciile de streaming ale clienţilor din SUA şi din afara SUA;
– DVD intern – servicii de abonament prin poştă pentru DVD-uri în SUA.
• Rezultatele Netflix – sub aşteptări în primul trimestru al anului 2023
Netflix încheie primul trimestru al anului 2023 cu o cifră de afaceri de 8,2 milidarde de dolari, în creştere cu 4% faţă de T1 2022, dar cu 1% sub prognozele proprii şi cu 2% sub estimările analiştilor.
Totodată, compania înregistrează un profit net de 1,3 miliarde de dolari, cu 18% sub nivelul T1 2022, dar cu 2% peste prognozele proprii. Profitul net pe acţiune a fost de 2,88 dolari, cu 0,01 sub estimările analiştilor.
Profitul operaţional a totalizat 1,7 miliarde de dolari, în scădere cu 13% faţă de T1 2022, dar cu aproape 10% peste nivelul prognozat de companie. Marja operaţională a fost, de asemenea, în scădere, -21%, faţă de 25% în T1 2022. Scăderea marjei operaţionale a fost cauzată, în principal, de fluctuaţiile valutare, pe fondul aprecierii dolarului american.
În ceea ce priveşte numărul de abonaţi, Netflix a reuşit să atragă în primul trimestru 1,75 milioane de noi abonaţi, însemnând o creştere cu aproape 1% comparativ cu ultimul trimestru al anului precedent, ajungând la 232,5 milioane de abonamente.
T1 2023 este primul trimestru din istoria companiei când Netflix raportează fără să ofere estimări în privinţa evoluţiei numărului de abonaţi şi, totodată, este prima dată când în teleconferinţa cu investitorii, nu participă fondatorul Reed Hastings, care a trecut în ianuarie 2023 la rolul de preşedinte executiv. Ted Sarandos şi Greg Peters sunt acum co-CEO.
În cadrul teleconferinţei, co-CEO Greg Peters a abordat planul de reprimare a partajării parolelor prin lansarea partajării cu plată. Astfel, conturile titularilor vor fi taxate în plus pentru membrii suplimentari din aceeaşi gospodărie, care utilizează serviciile Netflix în alte locaţii decât cea la care este înregistrat contul.
Compania a informat că peste 100 de milioane de gospodării împart conturi, adică aproximativ 43% din baza globală de utilizatori, acest lucru afectând capacitatea companiei de a investi în conţinut nou.
Atât opţiunea de abonament cu reclame, cât şi măsurile drastice privind partajarea parolelor fac parte din strategia companiei de creştere a profiturilor în perioada următoare.
• Perspective
Netflix a lansat, în primul trimestru al anului 2023, partajarea plătită a parolelor în patru ţări (Noua Zeelandă, Canada, Portugalia şi Spania), iar compania informează că este mulţumită de rezultate. Prin urmare, planifică o lansare pe scară largă a acestei oferte, atât în SUA, cât şi în cea mai mare parte a ţărilor în care activează, începând cu al doilea trimestru.
„Deşi acest lucru înseamnă că o parte din creşterea aşteptată a numărului de membri şi cifra de afaceri se vor diminua în trimestrul al treilea, mai degrabă decât în al doilea trimestru, credem că acest lucru va genera un rezultat mai bun atât pentru abonaţii noştri, cât şi pentru afacerea noastră”, a precizat compania în comunicatul privind rezultatele.
Pentru T2 2023, Netflix prognozează o cifră de afaceri de 8,2 miliarde de dolari, în creştere cu 3% faţă de T2 2022, un profit operaţional de 1,6 miliarde de dolari, în linie cu T2 2022, şi o marjă operaţională de 19%, în scădere faţă de marja de 20% din T2 2022, pe fondul aprecierii dolarului american în raport cu majoritatea valutelor, în ultimul an.
Pentru întregul an, compania se aşteaptă la o creştere a profitului operaţional şi la o marjă operaţională de aproximativ 18-20%.
Pe termen lung, Netflix îşi propune menţinerea unei creşteri cu două cifre a cifrei de afaceri, extinderea marjei operaţionale şi asigurarea unui flux de numerar pozitiv în creştere. În ceea ce priveşte zona de publicitate, compania este „semnificativ de optimistă” pe termen lung, continuând să recunoască faptul că acest segment necesită un proces de învăţare continuu.
• Sfârşitul erei DVD-urilor şi pentru Netflix
Cu puţin înainte de anunţarea rezultatelor, Netflix a declarat că se va retrage din afacerea cu DVD-uri prin poştă, pe care a iniţiat-o în urmă cu 25 de ani, o afacere care a intrat în declin din cauza creşterii în popularitate a streaming-ului video.
• Rollercoaster în sesiunea after-hours
Ca urmare a rezultatelor sub aşteptări şi a anunţului companiei de extindere a planurilor de partajare plătită a parolelor, preţul acţiunilor Netflix s-a prăbuşit cu până la 12,5% în prima oră din tranzacţiile after-hours, atingând un minim de 299 de dolari, de la aproape 334 de dolari, dar a reuşit să recupereze în următoarea oră aproape tot acest declin, încheind sesiunea din 18 aprilie la 333,25 dolari.
• Avantaje şi riscuri ale investiţiei în Netflix
Piaţa serviciilor de divertisment video este o piaţă cu o competitivitate ridicată: dincolo de competiţia directă între jucătorii principali, există şi concurenţă cu programele de televiziune prin cablu, cu platformele de social media şi companiile din industria de gaming. Totodată, compania se confruntă şi cu o suprasaturare a pieţei de streaming în Statele Unite şi cu o slăbire a economiilor în care activează.
Netflix este cea mai răspândită platformă de streaming la nivel global: compania este lider de piaţă în 78 de ţări, având peste 230 de milioane de abonaţi la finalul anului 2022. Netflix este urmat îndeaproape de Amazon Prime, cu 200 de milioane de abonaţi şi de Disney+, care se regăseşte pe poziţia a treia, cu 162 de milioane de abonaţi.
În România, Netflix deţine cea mai mare cotă de piaţă, cu un milion de abonaţi, urmat de Voyo, cu 300.000 de abonaţi, şi de HBO Max, cu 250.000 de abonaţi.
Se estimează că piaţa serviciilor de streaming online va creşte cu 285,46 miliarde de dolari în perioada 2022-2027, cu o rată de creştere anuală medie (CAGR) de aproape 20%, conform Research and Markets.
În prezent, Netflix nu distribuie dividende.
De la începutul anului până în prezent, preţul acţiunilor Netflix a crescut cu aproape 12%, fiind uşor depăşit de competitorul său Disney, care a înregistrat o creştere de 13,43%. Prin comparaţie, indicele S&P 500 a urcat cu 7,83%, iar indicele Nasdaq 100 – cu 18,6%.
Articol publicat în cadrul parteneriatului dintre cotidianul Magazin Sălăjean şi ziarul Bursa. www.bursa.ro
[…] Odată cu raportarea rezultatelor sub estimările consensului, Netflix anunţă extinderea planului de reprimare a partajării parolelor în majoritatea ţărilor în care activează şi retragerea din afacerea cu DVD-uri prin poştă, conform unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al Tradeville. • Despre companie Înfiinţată în 1997, Netflix este liderul pieţei globale de streaming, având 232,5 milioane de abonaţi la finalul primului trimestru (T1) din 2023. Compania oferă o gamă largă de servicii de streaming în peste 190 de ţări, în 78 dintre ele fiind lider de piaţă, dominând Europa, America… Citeste mai mult […]
[…] Odată cu raportarea rezultatelor sub estimările consensului, Netflix anunţă extinderea planului de reprimare a partajării parolelor în majoritatea ţărilor în care activează şi retragerea din afacerea cu DVD-uri prin poştă, conform unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al Tradeville. • Despre companie Înfiinţată în 1997, Netflix este liderul pieţei globale de streaming, având 232,5 milioane de abonaţi la finalul primului trimestru (T1) din 2023. Compania oferă o gamă largă de servicii de streaming în peste 190 de ţări, în 78 dintre ele fiind lider de piaţă, » Mai multe detalii […]