Un proiect de lege la care Executivul lucrează în prezent, referitor la taxa de poluare auto (cunoscută şi sub denumirea de “taxa de timbru de mediu”) va face ca această taxă să fie inclusă în prețul carburanților. Potrivit unor surse guvernamentale, acest lucru ar urma să se întâmple, cel mai probabil, începând din primăvara anului viitor. Astfel, specialiștii din Ministerele Mediului, Finanțelor și Economiei vor ca românii să plătească această taxă ca şi în celelalte țări ale Uniunii Europene, pe principiul „poluatorul plăteşte”. Aşadar, viitorii proprietari de autovehicule nu vor mai plăti această taxă, declarată ilegală de UE, iar aceasta va face parte din preţul carburanţilor. Lucru care va însemna, pe cale de consecinţă, o scumpire a benzinei şi motorinei iar rezultatul, băneşte vorbind, va fi aproximativ acelaşi ca şi înainte. pentru şoferi, în viitor.
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis, în 9 iunie 2016, că taxa de primă înmatriculare percepută de România cumpărătorilor de maşini este ilegală din punct de vedere al legislaţiei UE, astfel încât statul este bun de plată, urmând să le restituie oamenilor banii pe această taxă. Valoarea acestor taxe încasate până acum este uriaşă, aceasta reprtezentând peste 1 la sută din PIB, adică mai bine de 1,7 miliarde de euro. Potrivit unui ordinul comun al ministerului Mediului și al ANAF, pentru restituirea vechii taxe auto şi a dobânzilor aferente, contribuabilii trebuie să depună la organele fiscale o cerere şi documente doveditoare ale identității proprietarului și ale autoturismului.
de ce nu o baga in pretul impozitului pe masina? in functie de euro si de acele date tehnice de la RAR sa se aplice un procent la impozitul pe masina ! ai un Passat de 2.0 TDI euro 5 platesti 200 de lei pe an, daca este euro 4 , atunci sa platesti 400 sau 600 de lai ope an, iar daca este euro 3 atunci sa platesti 1.000 – 1.500 de lei pe an impozit. banii sa fie platiti de cei care polueaza si unde polueaza. Bani sa ramana la primarii si primaria sa fie obligata ca acesti bani sa-i foloseasca doar pentrui reabilitarea drumurilor ! Iar acele masuratori de emisie sa fie obligatorii la fiecare ITP efectuat, cel putin o data la 2 ani. Nu temai incadrezi la euro 5, atunci platesti pentru euro 4 sau 3.
sa fie taxati exemplar cei care circula cu rable de lasa un fum in spate de te poti pierde prin el. Sa fie opriti in traffic toti smecherii ( si tiganii) care au masini inmatriculate in Bulgaria si/sau Polonia, sau altye tari si verificate la sange aceste masini, iar dca nu sunt in regula sa le fie ridicate actele si placutele de inmatricular , iar conducatorii SI proprietarii sa fie amendat la masim, cu amenzi de la 1.000 de lei in sus, sa simta si ei ceva la buzunar.