Documentele marfurilor transportate din tarile Uniunii Europene vor fi atent controlate de comisarii Garzii Financiare. Acest fapt precede ultimelor modificari aparute referitoare la monitorizarea transportului. Potrivit informatiilor furnizate de comisarul Petru Pop, seful sectiei Garzii Financiare Salaj, prin Ordinul Presedintelui ANAF nr. 468/2012, a fost modificat Ordinul Presedintelui ANAF nr.406/2012 pentru aprobarea Procedurii privind monitorizarea transporturilor de bunuri provenind din tarile membre ale Uniunii Europene de catre personalul Garzii Financiare. Operatorii economici care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri, pentru care, in punctele de trecere a frontierei, mijloacele de transport au fost supuse procedurii sigilarii in functie de categoriile de risc fiscal din care fac parte bunurile respective, au obligatia, ca inainte de desfasurarea operatiunii de desigilare la punctul de descarcare de catre organele de control ale Garzii Financiare, sa puna la dispozitia acestora, evidenta tehnico-operativa (note de intrare receptie, fise de magazie, fise de cont pentru operatiuni diverse, registrul stocurilor sau balanta analitica a stocurilor), precum si evidenta din care sa rezulte preluarea acestora in contabilitate (jurnale de cumparare-vanzare, fisa furnizor-client, note contabile), daca aceste documente trebuiau sa fie intocmite la data verificarii, conform prevederilor legale. Nu in cele din urma, comisarul sef al Garzii Financiare Salaj a precizat ca desigilarea se realizeaza numai la finalizarea verificarilor specifice mentionate.