Registrul Auto Român (RAR) informează că oferă date despre daunele vehiculelor înmatriculate în România prin intermediul aplicaţiei ”Istoric Vehicul”, disponibilă pe site-ul oficial al instituţiei. Oferta este valabilă începând din această săptămână. Cei interesaţi pot afla, în doar câteva minute, informaţii despre majoritatea vehiculelor pentru care au fost înregistrate oficial, la societăţile de asigurări, avarii produse pe teritoriul României. Aceste informaţii sunt disponibile prin intermediul aplicaţiei ”Istoric Vehicul”, disponibilă pe site-ul oficial al instituţiei, www.rarom.ro. Tariful pentru accesarea informaţiilor oferite de aplicaţia ”Istoric Vehicul” este de 35 de lei şi se achită online. Acest lucru este posibil ca urmare a informaţiilor pe care le primeşte RAR de la partenerii specializaţi care colectează date de la societăţile de asigurare şi atelierele de reparaţii autorizate. Astfel, la interogarea prin aplicaţia ”Istoric Vehicul”, împreună cu informaţiile oferite gratuit de RAR (de exemplu valoarea indicată de odometru) se precizează şi faptul că pentru acel vehicul există disponibil un istoric de daune, care poate fi oferit contra cost. Pentru a accesa aplicaţia, clienţii trebuie să introducă seria de caroserie/saşiu şi o adresă de e-mail validă. În situaţia în care clientul doreşte să obţină istoricul de daune al autovehiculului, el este redirecţionat către zona de plată cu cardul, iar apoi va primi prin e-mail Istoricul de daune. Acesta conţine următoarele informaţii: zona de avarii, inclusiv poziţionarea acestora pe un vehicul – machetă; intervalul valorii devizului de reparaţie; intervalul indicaţiei odometrului la data întocmirii devizului; dacă a fost o daună majoră din punct de vedere economic, respectiv dacă au fost afectate principalele elemente de siguranţă sau din structura de rezistenţă. ”Toate informaţiile pe care le veţi introduce în sistemul informatic, pentru a afla datele de care sunteţi interesat, sunt protejate conform normelor GDPR”, au precizat reprezentanții RAR.
2/3 (doua treimi) din service sunt neautorizate !
din cele autorizate , nici jumatate nu iti fac fise de intrare/iesire, si doar un sfert iti fac facture cu deviz la final.
deci cum afli istoricul la masinile reoarate in cele neautorizate sau/si in cel acare nu iti fac hartii?
si mai ales ce faci cu cele aduse din Germania cu dauna totala si facuta in tara in te miri ce service, si scoasa la vandut ca si „fecioara virgina” ? aici sunt marile probleme si marile tepe ! si nu exista o legislatie carte sa pedepseasca asemenea practice !