Prefectul judeţului, Ionel Ciunt, a participat miercuri la o întâlnire de lucru cu reprezentanţii numiţi în comisiile locale pentru inventarierea terenurilor. În acest context, directorul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Sălaj, Sergiu Panie, a prezentat stadiul aplicării în judeţ a legii 165/2013. Din acest raport rezultă faptul că se impun măsuri urgente pentru recuperarea lucrărilor restante în unele unităţi administrativ-teritoriale. Prefectul judeţului a dispus ca toţi reprezentanţii să se deplaseze în teren începând de astăzi pentru a lua măsurile necesare în vederea finalizării lucrărilor în termenul legal, 26 iunie 2014. De asemenea, Ciunt a atras atenţia că nerespectarea termenului legal va conduce la nealocarea de fonduri pentru plata specialistului care a efectuat măsurătorile topografice. Următoarea şedinţă va avea loc în 12 iunie, pentru a analiza situaţia şi măsurile care se impun pentru finalizarea aplicării legii la termenul stabilit.
La ultima întâlnire a prefectului cu primarii, din luna martie, reprezentanții comunelor au fost instruiți în legătură cu ultimele modificări apărute la legea 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România. Dacă până atunci primarii reclamau lipsa fondurilor pentru plata topografilor, aceștia au fost anunțați că ”Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară va vira în contul primăriilor sumele necesare pentru plata specialiștilor în măsurători”.
O lege care vorbeste de competenta actualei guvernari. In afara de a arunca bani, acesta lege NU este buna de nimic. Auzi aici: „specialistului care a efectuat măsurătorile topografice” gluma buna, aceasta lege nu are nimic de a face cu masuratori in teren(nu asa a fost conceput). Absolut tot se rezuma la lucrari de birou, inutile. Pentru uni este o lege perfecta pentru a mai colecta „putina” spaga. O comuna medie se „inventariaza” pentru 50000 RON, un topograf are si 9 comune… Sa traiti bine!