O situaţie pe care mulţi au prevăzut-o, după ce societatea de salubritate AVE Ecoserv a încheiat relaţiile contractuale cu Primăriile sălăjene şi cu cea municipală, a fost, în aceste zile, inevitabilă. Noul operator al serviciilor de salubritate din Zalău şi comunele sălăjene , concernul austriac Brantner Servicii, este depăşit de situaţie încă din primele două zile de la preluarea acestei operaţiuni cruciale pentru municipiul Zalău şi comunele cu care societatea a semnat contractele de salubritate. Zeci de case au rămas cu gunoaiele la porţi încă de miercuri, aşa cum este, de exemplu, situaţia în comuna Crişeni, care a ajuns să arate ca un depozit de gunoaie. Oamenii şi-au scos pubelele miercuri însă societatea nu a ajuns pe străzile comunei nici până vineri. Aceeaşi situaţie se găseşte în mai multe localităţi din judeţ , fie din cauza unei proaste comunicări cu primăriile, fie din cauza faptului că societatea abia intrată în pâine nu a reuşit să facă faţă volumului de gunoi.
Directorul tehnic al societăţii, Deneş Ioan, ne-a comunicat joi dimineaţa faptul că toate aceste probleme sunt cauzate, pe de o parte, de faptul că primăriile nu au anunţat la timp toţi cetăţenii despre schimbarea zilelor de colectare, iar, pe de altă parte, de greutăţile inerente începutului. „La Crişeni am comasat toate satele şi străzile din comună într-o singură zi, cea de miercuri, însă fiind vorba de prima zi de contract, nu am reuşit să ajungem peste tot. Această situaţie se va remedia însă fără probleme în zilele următoare, urmând ca de săptămâna viitoare să putem să ridicăm gunoiul în zilele planificate, fără nicio problemă. Avem maşini noi, suficiente cât să acoperim întreaga arie contractată, nu aceasta este problema. Numărul angajaţilor este, de asemenea, suficient însă apelăm la puţină înţelegere şi răbdare din partea clienţilor, suntem intraţi în activitate de doar două zile.
Mulţi muncitori nu cunosc încă zonele, şoferii de asemenea, sunt greutăţi inerente oricărui început, însă în doar câteva zile aceste lucruri se vor remedia. Nu este vorba despre rea-voinţă ori despre lucruri care ţin de responsabilitatea pe care ne-am asumat-o prin aceste contracte. Vrem doar ca oamenii să aibă puţină răbdare, atât. Maşinile sunt în teren, zilele de ridicare a gunoiului care au fost ratate în unele locuri, vor fi acoperite în cursul acestui sfârşit de săptămână astfel încât situaţia să îşi recapete normalitatea până săptămâna viitoare. Doresc să le adresez primarilor rugămintea de a-i anunţa din nou pe cetăţeni cu privire la schimbările pe care noi le-am comunicat deja prin circulare, încă de acum două săptămâni. Există puncte de colectare în care oamenii ştiu că gunoiul se ridică, spre exemplu, miercuri, iar noi îl ridicăm prin noul contract în ziua de vineri, iar oamenii ar putea crede că dacă miercuri nu am ajuns, i-am neglijat. Nu se pune această problemă. Vom face tot posibilul ca situaţia să se remedieze în cel mai scurt timp şi cerem doar puţină înţelegere din partea oamenilor. Serviciile noastre sunt şi vor fi la cel mai înalt standard, vom colecta separat materialele reciclabile de la casele oamenilor – lucru care până acum nu s-a întâmplat – iar cetăţenii vor fi mulţumiţi în cele din urmă”, a spus directorul tehnic al societăţii Brantner.
Repet, dacă această firmă austriacă va mări tarifele, atunci, întradevăr, e motiv de ieşit în stradă !
felicitati Bala si Ionel pentru calitatea serviciilor
un numar de telefon unde puteti face sesizari pentru ghenele pline de gunoi 0360100555
,,greutatile inerente inceputului” serios? ce explicatie neprofesionista, de 2 lei. Era normal o perioada de tranzitie, pregatita din timp, oamenii nici nu ar fi trebuit sa simta schimbarea….Efectiv nu gandesc, nu au nici un plan, nu-i intereseaza…
vai si amar de primarii, vai si amar de firmele furnizoare, vai si amar de voi, de noi…