Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sălaj aduce la cunoştinţa sălăjenilor o situaţie prevăzută de legislaţia în vigoare, anume faptul că un act de identitate declarat pierdut, distrus sau furat este nul de drept, prin urmare nu mai poate fi folosit în nicio împrejurare în condiţii de legalitate. Astfel, conform dispoziţiilor art. 23 din OUG 97-2005, actele de identitate declarate pierdute, distruse sau furate sunt nule de drept. În situaţia în care un cetăţean solicită serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unui nou act de identitate ca urmare a pierderii sau distrugerii, acel act este nul de drept începând din momentul depunerii cererii. De asemenea, în cazul în care persoana a declarat furtul actului de identitate la unitatea de poliţie, documentul în cauză este nul de drept. Dacă documentul a fost găsit ulterior, acesta nu va fi lăsat în posesia titularului ori a altei persoane, persoana având obligaţia să îl predea în termen de maximum 48 de ore la serviciul public comunitar. La solicitarea titularului, lucrătorul de evidenţă are obligaţia eliberării unui nou act de identitate potrivit motivului declarat pe cerere de solicitant. Nu puţine au fost cazurile în care sălăjenii au folosit vechiul act de identitate declarat pierdut şi găsit ulterior, lucru care a dus la crearea unor situaţii cel puţin neplăcute. Mulţi dintre ei au fost întorşi de la graniţă, din aeroporturi ori ambasade, nu au avut acces în anumite instituţii ori au trecut prin alte situaţii, toate cauzate de folosirea unui act de identitate care nu mai era valabil.