Eliminarea taxei auto, la începutul lunii februarie, a reprezentat o mană cerească pentru comercianţii de maşini de peste hotare, dar și pentru intermediarii români, cererea fiind una în permanentă creştere. Desigur, posibilităţile materiale reduse ale multor sălăjeni îi determină pe aceştia să nu poată alege un autoturism care să nu depăşească zece ani vechime, preţurile fiind, la autovehiculele vechi de 12, chiar 15 ani, deosebit de atractive. Chiar dacă buzunarele cumpărătorilor sunt salvate, drumurile şi siguranţa lor, dar şi a celorlalţi participanţi la trafic, au cel mai mult de suferit. Controalele Poliţiei rutiere scot la iveală, săptămânal, situaţii grave, care reprezintă tot atâtea pericole, prin starea tehnică precară a multor autovehicule, datorate, în principal, vechimii acestora.
Reprezentanţii Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Sălaj din cadrul Prefecturii ne-au comunicat faptul că, din momentul eliminării taxei de înmatriculare, respectiv 1 februarie 2017 şi până în prezent, au fost înmatriculate 8.590 de autovehicule. Comparativ, în acelaşi interval de timp al anului 2016, fuseseră înmatriculate 4.580 de autovehicule în tot judeţul, ceea ce relevă aproape o dublare a numărului de înmatriculări.
Aşa cum ştim şi vedem pe drumurile municipiului şi ale judeţului, veniturile mici, nivelul de trai printre cele mai scăzute din ţară şi teama de a mai face împrumuturi la bănci au făcut ca şoferii din Sălaj să fie nevoiţi să opteze, în majoritate, pentru maşini mai vechi de zece ani. Deşi nu există o statistică oficială exactă, pe ani de fabricaţie, a autoturismelor care au fost înmatriculate în această perioadă de referinţă, cele mai multe autovehicule au peste opt ani vechime, iar cele mai puţine – câteva la nivel de judeţ – sunt cele noi, cu zero kilometri la momentul achiziției. Media este deţinută de înmatriculările autovehiculelelor care au o vechime cuprinsă între 10 şi 14 ani.
Dezastru în urma controalelor de pe drumurile judeţului
Ultimul control efectuat de poliţişti şi RAR în judeţ a relevat o situaţie îngrijorătoare, în sensul în care, din totalul autoturismelor, autoutilitarelor, motocicletelor și remorcilor oprite, 35 la sută au prezentat diferite probleme tehnice sau legate de acte iar 22,56 la sută au fost respinse pentru că au fost considerate neconforme din punct de vedere al securității rutiere (inspectorii RAR au constatat proasta funcționare a instalației electrice de iluminare și semnalizare, defecțiuni ale sistemului de frânare, starea necorespunzătoare a șasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale în mecanismul de direcție sau în articulațiile punților față și spate). Totodată, nu doar siguranţa rutieră este periclitată, ci şi cea a mediului înconjurător, prin gradul d epoluare ridicat pe care îl genereayă autovehiculele vechi. Astfel, în urma analizei emisiilor poluante, ultimul control a relevat faptul că aproximativ 15 la sută dintre autovehiculele verificate inspectorii RAR au constatat depășirea nivelului maxim admis. Trebuie specificat faptul că acest control a fost efectuat în luna martie, prin urmare, la doar o lună de la intrarea în vigoare a legii care scuteşte şoferii de plata taxei de îmnatriculare.
Maşini second-hand? Da şi hainele pe noi sînt de la second, da atunci Masina să fie nouă? Culmea mai puteţi fi! Aşa ţară, aşa trai! Pentru unii, scuze de la bogătaşi…
Traficul de masini second-hand este nefiscalizat in proporție de 90%, Anaf-ul, politia, procuratura sunt depasite de fenomen, ciurdarii care nu-si declara veniturile sunt primii vizati de aceste instituții, deh, după competențe…..
Cand o sa avem salariu de 3-4000 euro atunci o sa ne permitem masini mai noi.
RAR,ESTE DE VINA PENTRU TOATE MASINILE AFLATE IN CIRCULATIE .