Decizia de achitare a 23 de inculpați în una dintre cele mai complexe cauze soluționate de organele de anchetă din cadrul Poliției și Parchetului Sălaj nu i-a lăsat inerți pe procurorii sălăjeni și clujeni. În acest fel, inculpații nu pot deocamdată să răsufle ușurați, chiar dacă magistrații clujeni i-au achitat, de la primul până la ultimul. Ce este, de fapt, achitarea? A „achita” (în sens juridic) înseamnă a declara nevinovat pe cineva printr-o hotărâre judecătorească, reglementata în Codul de Procedura Penală. Instanța de judecată hotărăște achitarea inculpatului prin sentință, când constată că: – fapta nu există, – fapta nu este prevazută de legea penală, – fapta nu prezintă gradul de pericol al unei infracțiuni, – fapta nu a fost săvârșită de inculpat, – faptei îi lipsește unul din elementele constitutive ale infracțiunii, – existența vreuneia dintre cauzele care înlătură caracterul penal al faptei (de exemplu persoana este iresponsabilă). Așadar, procurorii au făcut uz de o cale extraordinară de atac, contestația în anulare, în ceea ce privește decizia definitivă de achitare a celor 23 de persoane acuzate ca au furat mii de litri de motorina din locomotivele CFR prin admiterea apelului înaintat de inculpați și desființarea hotărârii magistraților sălăjeni. Procurorii Curtii de Apel Cluj care au formulat această contestație în anulare, fiind sprijiniți de procurorii sălăjeni în această acțiune, susțin că cei doi judecători care au dat decizia definitivă, Adina Lupea și Vasile Goja de la Curtea de Apel Cluj, nu au îndeplinit criteriul imparțialității în momentul în care au pronunțat sentința. Prim procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj, Bogdan Chiș, a spus pentru Magazin Sălăjean că această contestație în anulare are termen data de 22 octombrie, la Curtea de Apel Cluj. Există două variante, prima, cea în care contestația în anulare este admisă în principiu, urmând ca ulterior să fie rejudecat apelul inculpaților sau cea de-a doua variantă, să fie respinsă. Așteptăm decizia magistraților, pot să vă spun că la întreaga documentație în ceea ce privește această cale extraordinară de atac am lucrat alături de procurorii clujeni, ne-a declarat prim procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj, Bogdan Chiș. Potrivit procurorilor care au formulat contestația în anulare, cei doi magistrați ar fi comis o serie de greșeli grave care au condus în final la pronunțarea unei sentințe de achitare, lucru care s-a întâmplat „în urma excluderii nelegale a probelor administrate de către procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj în dosarul de urmărire penala.” Concret, cei doi magistrați au anulat, în baza mai multor decizii CCR, toate interceptările telefonice și rezultatele filajelor realizate în timpul anchetei – probe indubitabile care au stat la baza acuzării inculpaților, coroborate, firește cu multe alte probe.
Astfel, magistrații clujeni au admis apelul formulat de inculpați și au desființat sentința Tribunalului Sălaj (sentinţa penală nr. 88 din data de 31 octombrie 2017) și au dispus achitarea acestora pentru delapidare și luare de mită. ”În baza art. 421 pct. 2 lit. a C.pr. penală admite apelurile declarate de către inculpaţii ŞFV, BAG, CDF, BDR, PCI, CI, MD, MT, CV, BP, CAD, PAP, BA, SDI, AC, SAD, BIM, TL, PD, BIO şi CMC, ale căror efecte le extinde şi faţă de inculpaţii IS şi BG împotriva sentinţei penale nr. 88 din data de 31 octombrie 2017 pronunţată în dosar nr. 126/84/2015 al Tribunalului Sălaj, pe care o desfiinţează sub aspectul laturii penale a cauzei şi, în parte, sub aspecte legate de modul de soluţionare a laturii civile”, se arată în soluția pronunțată în ședința publică din data de 6 iunie 2019. reamintim cititorilor că în urmă cu peste opt ani, la finalul lunii mai 2011, cinci poliţişti de la Transporturi Feroviare Jibou şi 18 lucrători ai Staţiei CFR Jibou au fost trimişi în judecată, fiind acuzaţi de delapidare, furt calificat, dare/luare de mită. Potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj, în perioada februarie – mai 2010, CFR Călători a fost prejudiciată cu 14.612 litri de motorină şi 180 de litri de ulei din locomotivele ce staţionau în Gara Jibou. După cum au susținut procurorii sălăjeni, care ne-au precizat după trimiterea dosarului în instanță că au adus probe incontestabile la dosar, mecanicii sustrăgeau la sosirea din fiecare cursă între 20 şi 200 de litri de motorină, dintre care între cinci şi 10 litri era oferită cu titlu de mită celor cinci agenţi de poliţie TF, pentru ca aceştia să nu constate infracţiunile săvârşite de către ceferişti. De altfel, susţineau anchetatorii, când erau de serviciu, poliţiştii erau cei care pretindeau, direct sau prin intermediul altor lucrători din sistemul feroviar, carburanţii cu titlu de mită. În acelaşi dosar, alte circa 150 de persoane s-au ales cu amenzi administrative în valoare totală de peste 40.000 de lei.
legi facute dupa chipul si asemanarea PSD !
legi facute de hoti, pentru hoti !