Doar aproximativ trei sută dintre acţiunile propuse în ultimul an de către serviciile publice deconcentrate din Sălaj au fost realizate parţial. Cel puţin aşa reiese din sinteza implementării planului de măsuri pentru anul 2015 prezentată vineri, 22 ianuarie, de către prefectul judeţului, Ionel Ciunt, în cadrul şedinţei de Colegiul Prefectural. „Se apreciază activitatea desfăşurată în cursul anului 2015, de către serviciile publice deconcentrate, ca fiind bună. Instituţiile deconcentrate şi-au propus un număr de 171 de acţiuni care să se deruleze în cursul anului 2015, din care:166 acţiuni au fost realizate integral, reprezentând 97,4 la sută din total, iar cinci acţiuni realizate parţial, ceea ce reprezintă 2,9 la sută”, a precizat reprezentantul Guvernului în teritoriu.
Acţiuni realizate parţial la două instituţii
Acţiunile realizate parţial se înregistrează la două instituţii. Este vorba de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Sălaj şi Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Sălaj. Potrivit raportului prezentat vineri, nerealizarea în proporţie de sută la sută a planului de acţiuni al AJFP Sălaj a fost cauzată de activitatea de recuperare a creanţelor bugetului general consolidat, creşterea gradului de recuperare a arieratelor şi a activităţii de inspecţii fiscale la contribuabili persoane juridice şi persoane fizice. Reprezentanţii instituţiei au explicat că un număr semnificativ de contribuabili apelează la înlesniri fiscale, respectiv eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale sau se află în procedura insolvenţei, astfel în aceste cazuri se suspendă executarea silită fapt ce a cauzat nerealizarea integrală a acţiunii de recuperare a creanţelor bugetului general consolidat.
De asemenea, tot o serie de înlesniri la plata obligaţiilor fiscale au dus la neîndeplinirea unui alt obiectiv propus de de instituţie pentru 2015, respectiv cel de creştere a gradului de recuperare a arieratelor. În ceea ce priveşte realizarea parţială a activităţii de inspecţii fiscale la contribuabili persoane juridice şi persoane fizice, motivul invocat de reprezentanţii AJFP Sălaj a fost acela că s-au încheiat acţiuni cu grad mare de dificultate care au necesitat fond mai mare de timp, ceea ce se reflectă în creşterea obligaţiilor fiscale suplimentare stabilite (valoare). „Un număr de zece inspectori au fost angrenaţi în acţiuni de control pentru identificarea pe lanţ a unor tranzacţii fictive (acţiuni complexe la care se colaborează cu Parchetul şi DIICOT-ul). De asemenea, opt inspectori sunt angrenaţi în acţiuni complexe dispuse de conducerea ANAF, respectiv delegări de competenţă pentru inspecţii fiscale la mari contribuabili şi contribuabili mijlocii în Bucureşti, Bihor şi Maramureş”, se precizează în raportul prezentat în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural.
Atragerea de fonduri externe nerambursabile şi înregistrarea sistematică a proprietăţilor imobiliare sunt cele două acţiuni realizate parţial de către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Sălaj. Cauzele, susţin reprezentanţii instituţiei, sunt neîntocmirea studiilor de fezabilitate întrucât până la finele anului 2015 nu au fost publicate Ghidurile Solicitantului POR 2014 – 2020 şi anularea procedurii de licitaţie desfăşurată de Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară pentru Lotul 10, lot în care sunt incluse şi două unităţi administrativ – teritoriale din judeţul Sălaj.
Bravo.Eminenke.Strasnic prefect are Salajul.Ase om destoinic mai rar.Si decontratele aste cu toti directorii si directorasii pusi politic numai cuvinte de lauda.Da parca nui asa greu sa faci hartii si sedinte..Da nu dadea mai bine sa fie 99%