Tot mai mulți sălăjeni vor să obțină pașaport, iar asta se vede din datele oficiale existente la nivel de județ. Comparativ cu perioada februarie-martie 2021, în aceeași perioadă din acest an au fost înregistrate 1560 de cereri aprobate, toate în vederea eliberării pașaportului.
Anul trecut, în intervalul 1 februarie – 10 martie, în Sălaj au fost înregistrate și aprobate 570 cereri pentru eliberarea pașaportului, iar în acest an, în același interval, au fost înregistrate 1560 de cereri aprobate, creșterea fiind una evidentă. Pentru eficientizarea activității, programul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Sălaj a fost mărit. De luni până vineri, serviciul funcționează între orele 8-20, iar în zilele de sâmbătă și duminică între orele 8-14, potrivit datelor puse la dispoziție de Instituția Prefectului Sălaj.
De ce vor sălăjenii pașaport?
Am încercat să luăm legătura cu câțiva sălăjeni interesați de obținerea pașaportului. Unii ne-au declarat că l-au solicitat pentru a merge la muncă îns trăinătate, iara sta având în vedere sezonul agricol în desfășurare în unele state europene, alții susțin că au nevoie de documentele legale pentru a merge în vacanță, iar unii, puțini, au recunoscut că le este teamă de un eventual război și pe teritoriul țării noastre.
Măsuri pentru evitarea aglomerației
Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a dispus măsuri pentru evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare, printre care și dispunerea prelungirii programului de lucru cu publicul, precum și suplimentarea, până la capacitatea maximă, a stațiilor de preluare a cererilor, utilizate la nivelul structurilor teritoriale de pașapoarte. Deși termenul legal de eliberare a pașapoartelor simple electronice este de 15 zile lucrătoare, documentul se eliberează în două zile lucrătoare. În vederea reducerii timpului de răspuns, împreună cu instituțiile prefectului, se va lua măsura desfășurării activității de lucru cu publicul și în weekend. În prezent, în vederea personalizării pașapoartelor simple electronice, programul de lucru al Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice este de la ora 6 la ora 22, inclusiv în weekend. Pentru a asigura eliberarea pașapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic. În 20 de județe, unde s-a înregistrat un număr semnificativ de cereri a fost prelungit programul de lucru cu publicul cu cel puțin două ore. În data de 8 martie 2022, termenul mediu, la nivel național, de eliberare a pașaportului simplu electronic a fost de două zile lucrătoare. Doritorii se pot înscrie pe platforma de programare online și în alte județe care au locuri disponibile pentru intervalul dorit. Direcția Generală de Pașapoarte a delegat 20 de polițiști pentru sprijinirea activității Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte din municipiul București.