Chiar dacă nu am fost niciodată impresionați de viteza cu care circulă trenurile pe căile ferate române, potrivit CFR, acestea urmează să circule cu o viteză și mai mică din cauza caniculei. Astfel, viteza de circulație a trenurilor ar putea fi redusă cu 20-30 de kilometri/oră față de viteza normală pe unele tronsoane, până la finele săptămânii, din cauza temperaturilor ridicate prognozate, conform unui comunicat al Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA, cea care administrează infrastructura feroviară publică. „CFR SA vă informează că, începând din 1 august 2017, și până la sfârșitul săptămânii, când sunt prognozate temperaturi maxime cuprinse între 37 și 39 de grade în aer în majoritatea regiunilor, conform informărilor transmise de ANM, s-au luat măsuri speciale pentru desfășurarea traficului feroviar în condiții de siguranță. Astfel, personalul de întreținere a infrastructurii feroviare efectuează revizii suplimentare pe rețea în regiunile aflate sub atenționare de Cod galben și Cod portocaliu, prin verificarea directă a căii, măsurarea și înregistrarea permanentă a evoluției temperaturilor la nivelul șinei, iar, în intervalele orare în care temperatura în șină va depăși 50 de grade, pe tronsoanele unde situația o impune se reduce viteza de circulație a trenurilor cu 20-30 km/h față de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfășoare în depline condiții de siguranță. Menționăm faptul că aceste măsuri respectă normele de siguranță feroviară în astfel de situații speciale”, se arată într-un comunicta al CFR.
Mai mult, CFR avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători și de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce tronsoane se va lua această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulație sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic.
Măsurile speciale care se iau pentru siguranța traficului feroviar în perioade caniculare vizează revizii suplimentare pe rețea în regiunile aflate sub atenționare de temperaturi ridicate, însoțirea trenurilor cu personal de specialitate, în vederea identificării potențialelor pericole, măsurarea și înregistrarea permanentă a evoluției temperaturilor la nivelul șinei, reducerea vitezei de circulație a trenurilor cu 20-30 km/h față de viteza normală pe anumite intervale de stații și avizarea permanentă a operatorilor de transport feroviar de călători și de marfă (OTF) și transmiterea operativă a intervalelor de stații unde trebuie să reducă viteza de circulație.