Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piaţa de energie electrică pentru clienţii casnici s-a liberalizat. ANRE recomandă clienţilor casnici încheierea unui contract în piaţa concurenţială cu oricare furnizor de energie electrică licenţiat, transmite un comunicat de presă din partea autorităţii.
Procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică este gratuit şi nu implică modificări de ordin tehnic.
În derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare.
În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie să luaţi legătura cu orice furnizor de energie electrică, să alegeţi cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul oferte-tip” de pe site-ul ANRE, sau să aşteptaţi acasă o informare privind procesul de liberalizare, precum şi un Formular de selecţie ofertă de la furnizorul actual.
Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021.
Formularul de selecţie ofertă transmis de furnizorul actual conţine oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurenţială alternativă şi oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum şi valoarea reducerii comerciale acordate şi perioada de aplicare.
Pentru încheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesară deplasarea la sediile centrelor de relaţii cu publicul ale furnizorului.
Prin completarea acestui Formular de selecţie ofertă, clientul poate alege direct oferta concurenţială din cele două propuse iar transmiterea formularului prin selecţia unei oferte constituie acordul de contractare şi, implicit, obligaţia contractuală pentru ambele părţi.
Furnizorul are obligaţia ca, după cel puţin 5 zile de la data primirii formularului de selecţie completat, să transmită clientului final, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat.
Nu există un termen limită pentru a trece în piaţa concurenţială. Toţi clienţii casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.
Articol publicat în cadrul parteneriatului dintre cotidianul Magazin Sălăjean şi ziarul Bursa. www.bursa.ro
ok, cine asigura reparatia contorului sau a retelei pana ina apartament? noul furnizor sau proprietarul retelei transelectrica?
Ce se intampla cu cei care nu doresc sa-si schimbe furnizorul actual?