Guvernul a adoptat, joi, un pachet de măsuri destinate simplificării procedurilor şi reducerii eforturilor cetăţenilor de procurare a unor documente, precum şi consolidării procesului de digitalizare la nivelul administraţiei publice centrale. Una dintre măsuri se referă la procedura de eliberare a paşapoartelor vizând simplificarea plăţii taxelor pentru paşaport. Astfel, au fost comasate cele două taxe astfel încât acestea se vor putea achita într-un cont unic, facilitându-se astfel şi plata lor online, o modalitate din ce în ce mai uzitată de cetăţeni.
Cea mai mare parte a măsurilor incluse în acest pachet răspunde sugestiilor primite din partea cetăţenilor prin intermediul platformei electronice de consultare publică, maisimplu.gov.ro, prin intermediul căreia s-au primit peste 3.500 de propuneri, peste 32.000 de persoane fiind cele care care au susţinut propunerile deja afişate. Multe dintre solicitări au vizat plata taxelor online pentru cât mai multe categorii de taxe şi impozite, reducerea numărului de taxe şi hârtii, precum şi a numărului de copii de pe cartea de identitate, a copiilor legalizate solicitate cetăţeanului în relaţia cu administraţia publică, precum şi recunoaşterea documentelor emise în format electronic cu semnătură electronică.
Toate acestea datorită unei echipe înfiinţate din dispoziţia conducerii Executivului, denumită „Comisia de tăiat hârtii”. Printr-o ordonanţă de urgenţă, Guvernul a introdus o serie de noutăţi pentru reducerea birocraţiei, simplificarea şi digitalizarea procedurii de reducere a documentelor, măsuri care ne vor scuti de timpul pierdut la cozile ghişeelor, dar şi de nervi şi bani cheltuiţi pe multe documente care ne sunt în prezent necesare atunci când facem o solicitare, şi al căror număr poate fi redus considerabil.