Cetățenii pot beneficia de suport psihologic și sprijin social grație TelVerde 0800070030. Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne în parteneriat cu societatea civilă și Asociația ”Proacta EDU” vine în sprijinul cetățenilor cu o nouă linie telefonică de tip TelVerde. Astfel, prin proiectul “Voluntarii Împreună” desfășurat la nivelul DSU, în urma unor analize efectuate s-a operaționalizat noul număr de telefon la care apelanții pot beneficia de suport psihologic și sprijin social. Numărul de telefon 0800070030 se poate apela gratuit, din orice rețea, de luni până sâmbătă, în intervalul orar 8 -24. Acest număr de TelVerde este complementar celui dedicat exclusiv informării cetățenilor despre Covid-19, precum și platformelor ”#FiiPregatit și #CeTrebuieSaFac”, respectiv numărul TelVerde 0800800358, înființat la finalul lunii februarie 2020 la nivelul Institutului Național de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătății.
Cetăţenii, sfătuiţi să apeleze numărul 112 doar pentru situaţii de urgenţă
Cetățenii sunt sfătuiţi să apeleze numărul unic de urgență 112 doar pentru situații de urgență, iar pentru solicitarea de informații legate de noul coronavirus sau pentru suport psihologic și sprijin social să apeleze cele două linii de TelVerde, în funcție de specificul informațiilor solicitate.
Pentru o bună gestionare a situațiilor de stres, tensiune, anxietate, singurătate, frică etc., care pot interveni pe perioada pandemiei de Covid-19, operatorii TelVerde vor face legătura între apelanți și comunitățile suport care fac parte din proiect, astfel încât populația să primească răspunsul sau sprijinul aferent situației în care se regăsește.