Dacă te-ai confruntat cu probleme în ceea ce priveşte buna desfăşurare a zborurilor programate cu operatorul aerian Blue Air, trebuie să ştii că ai dreptul de a-ţi recupera suma de bani investită în biletele de avion.
Majoritatea pasagerilor s-a confruntat de la începutul pandemiei COVID-19 cu probleme în ceea ce priveşte buna desfăşurare a zborurilor pe care le aveau programate. Nu au fost exceptaţi de la această situaţie nici pasagerii companiei aeriene Blue Air. Dacă te-ai confruntat cu această neplăcută situaţie, chiar şi într-un alt context, trebuie să ştii că ai dreptul de a-ţi recupera suma de bani investită în biletele de avion. Concret, ai dreptul să soliciţi despăgubiri pentru orice cursă anulată sau în cazul unui zbor întârziat prelungit ce ar fi trebuit operat de către un transportator aerian.
Am întâmpinat întârzieri ale zborului aparţinând companiei Blue Air. Ce cadru legal am la dispoziţie pentru a-mi recupera banii?
Comisia Europeană a lansat în anul 2004 o serie de norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor. Toate acestea se regăsesc în Regulementul CE nr. 261/2004. Este important de ştiut că transportatorul aerian este obligat să demareze procesul de restituire a sumelor de bani către pasageri, doar dacă aceste situaţii apar exclusiv din vina sa.
În ce constau despăgubirile pentru zborul întârziat
Mai sus, ai văzut care este cadrul legal. Acum este momentul să ştii şi ce sume de bani ţi se cuvin pentru aceste evenimente nedorite, în funcţie de situaţia în care te afli. Pasagerul care se confruntă cu această situaţie este îndreptăţit, în funcţie de distanța totală a zborului şi de numărul orelor întârziate, de următoarele despăgubiri pentru intarzierea avionului Blue Air:
- 250 de euro pentru o întârziere de mai mult de 3 ore sau dacă avionul nu a aterizat, pentru o cursă sub 1500 de kilometri
- 400 de euro pentru o cursă întârziată mai mult de 3 ore, de peste 1500 de kilometri pe teritoriul UE sau între 1500 de kilometri și 3000 de kilometri în afara Uniunii Europene
- 600 de euro pentru curse mai lungi de 3500 de kilometri, întârziate peste 3 ore, în afara spaţiului Uniunii Europene.
Pot invoca dreptul de deservire?
Dacă te afli în situaţia în care zborul tău înregistrează întârzieri, trebuie să ştii că ai dreptul de deservire asigurat prin legislaţie. Acest lucru înseamnă că operatorul aerian are obligaţia să-ţi ofere în mod gratuit următoarele servicii:
- Două apeluri telefonice, de telex, fax sau e-mail
- Cazare gratuită
- Transport gratuit la hotel și de la hotel la locul de cazare
- Rambursarea preţului biletului de avion în totalitate sau să-ţi pună la dispoziţie un zbor de întoarcere la punctul de plecare, atunci când te confrunţi cu o întârziere mai mare de 5 ore.
Cum procedez atunci când m-am hotărât că vreau să fiu despăgubit în urma întârzierii unui zbor
Atunci când zborul tău are întârziere, păstrează-ţi cu mare grijă toate documentele aferente acelui zbor precum şi toate chitanţele rezultate în urma unor servicii care ţi-au fost puse la dispoziţie de către compania aeriană. Îţi vor fi de mare folos atunci când va porni demersul de recuperare a despăgubirilor.
În astfel de situaţii, compania aeriană poate impune un termen de 60 zile pentru a veni cu un răspuns în cazul solicitărilor de rambursare a banilor pe biletele de avion.
Este recomandat să nu accepţi nicio compensație imediată venită din partea companiei aeriene. Cele mai comune practici sunt oferirea unui bonus sau a unei reduceri pentru următoarea cursă, în contul unei despăgubiri. Dacă ai acceptat o asemenea variantă, nu îţi vei mai primi banii pe care i-ai folosit pentru achiziţionarea biletului de avion în cont.
Beneficiază de serviciile specialiştilor în demersul de a obţine despăgubirile legale
Transportatorii aerieni au posibilitatea să invoce expresia „situaţii excepţionale” atunci când un pasager invocă dreptul de a fi despăgubit în urma întârzierii zborului pe care îl avea de efectuat. Ce înseamnă acest lucru?
Am putea traduce că acea companie aeriană încearcă să se eschiveze de la rambursarea banilor pe care i-ai plătit pe biletul de avion.
Dacă ai fost pus în faţa acestei situaţii, este timpul să afli că există o companie ce reuneşte o echipă formată doar din specialişti, cu numeroşi jurişti ce au o bogată experinţă în devoalarea chiar şi a celor mai încâlcite tertipuri pe care le invocă transportatorii aerieni.
Tocmai ce ai făcut cunoştinţă cu echipa AirAdvisor!
Tot ce rămâne de făcut din partea ta este să completezi cererea pe care o vei găsi pe site-ul AirAdvisor. Procedura nu va dura mai mult de 3 minute, garantat! Apoi vei primi în cel mai scurt timp o informare cu privire la eligibilitatea preliminară şi valoarea compensaţiei. Nu e nevoie să-ţi potriveşti centura de scaun, specialiştii din echipa AirAdvisor îţi vor oferi un parcurs fără turbulenţe către destinaţie!