Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat emiterea noului buletin electronic cu cip. Noua carte electronică de identitate va începe să fie emisă la Cluj-Napoca în cadrul unui proiect-pilot. Primele informații despre document au fost oferite într-o conferință susținută luni de șeful MAI, Lucian Bode. Se estimează că în acest an vor fi emise aproximativ 5.000 de cărți electronice de identitate. În cadrul evenimentului organizat la Cluj-Napoca, autoritățile au prezentat noul act electronic de identitate. Deocamdată, proiectul va fi derulat doar în Cluj Napoca, astfel încât sălăjenii sau cetățenii din alte județe nu pot solicita acest tip de document la Evidența Populației.
Documentul are dimensiunea unui card bancar și, pe lângă datele care se regăsesc și pe cărțile de identitate clasice, va stoca o amprentă facială și două amprente digitale ale solicitantului. Autoritățile mai anunță că noul document va înlocui în mod treptat cartea de identitate aflată în circuit din 1997, până în august 2031, conform termenelor stabilite de Regulamentul UE. Cartea electronică de identitate are funcţionalităţi multiple, menite să contribuie la reducerea birocraţiei, la flexibilizarea relaţiilor dintre autorităţi şi cetăţeni prin asigurarea unui acces facil la servicii esenţiale, concomitent cu oferirea de garanţii suplimentare de securitate privind protejarea identităţii, a anunțat, luni, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode. Buletinul electronic lansat este recunoscut în străinătate şi nu este obligatoriu. Asta înseamnă că românii vor putea opta, în continuare, pentru formatul actual al cărţii de identitate. 5.000 de cărți de identitate vor fi emise în România, în 2021 prin proiectul pilot lansat luni, 2 august. Emiterea unui buletin electronic va costa 14 euro, adică circa aproximativ 70 de lei, în condițiile în care media în UE este 41 de euro pentru acest document. Reprezentanții Guvernului spun că noile buletine electronice vor fi ca o semnătură digitală, astfel că, în curând, cetățenii nu vor mai trebui să meargă la ghişee pentru anumite operaţiuni sau eliberarea unor documente, ci le vor putea obţine de acasă, online. Ministrul Bode a mai spus că în faza de proiect pilot urmează să fie armonizate toate aspectele ce ţin de implementare, astfel încât în faza de generalizare la nivel naţional infrastructura să fie testată şi să fie eliminate eventualele sincope în funcţionare.
Sursa foto: Facebook