Instituţia Prefectului Sălaj implementează în această perioadă un serviciu administrativ informatic de verificare şi eliberare, într-un timp mai scurt, a apostilei. După cum a explicat joi, 2 aprilie, subprefectul judeţului, Szilagy Robert, în cadrul unei conferinţe de presă, Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, derulează începând cu 5 iulie 2013, proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative”, proiect cu finanţare europeană. Acesta are o valoare de peste două milioane de lei, din care banii europeni nerambursabili însumează peste 1.600.000 de lei. „După cum ştiţi, Prefectura a început să elibereze apostile din anul 2004, însă dura câteva săptămâni, chiar şi o lună această procedură. În schimb, cu noul sistem, implementat începând din anul 2013, deja procedura se restrânge la interval de două ore. Putem spune că sistemul electronic implementat este în beneficiul cetăţeanului. Începând din 2 decembrie, de când a fost implementat sistemul şi la nivelul judeţului Sălaj, am eliberat aproape 300 de apostile, din care, putem spune, că toate au fost în regulă, sistemul funcţionează aşa că este în ajutorul cetăţenilor şi al instituţiilor statului”, a declarat subprefectul judeţului Sălaj.
Proiectul se implementează în municipiul Bucureşti şi în toate municipiile reşedinţă de judeţ, la sediul M.A.I. şi la sediile instituţiilor prefectului, pe o durată de 23 luni, respectiv, până în 7 iunie 2015. Noul serviciu public oferă posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate şi verificării autenticităţii apostilelor eliberate de cele 42 instituţii ale prefectului pentru actele oficiale administrative, în conformitate cu obligaţiile internaţionale asumate de România prin aderarea la Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga, în 5 octombrie 1961. Verificarea se poate face accesând pagina de internet www.apostila.mai.gov.ro.
Potrivit reprezentanţilor Prefecturii Sălaj, de rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de învăţământ etc din cele 108 state semnatare ale Convenţiei de la Haga), în contextul globalizării pieţei forţei de muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor.
Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi şi cele 42 de instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obţină informaţii despre alte apostile eliberate în România, prin 95 de angajaţi ai acestora şi ai M.A.I. care au fost instruiţi pentru a opera sistemul.
Prefectura eliberează apostila pentru anumite categorii de acte, precum: certificat de naştere, de căsătorie, de deces şi de divorţ pe cale administrativa. Actele care fac dovada schimbării numelui pe cale administrativă, cele care atestă componenţa familiei, certificate de atestare a domiciliului şi a cetăţeniei române, certificatele de cazier (judiciar, fiscal etc.) sau actele care dovedesc calificarea într-o meserie se încadrează, de asemenea, la categoriile pentru care se eliberează apostila. De asemenea, şi piaţa muncii este un domeniu inclus în aceste categorii. Transportatorii rutieri, traducătorii, transportatorii rutier de mărfuri, transportatorii navali, consilierii juridici, instructorii auto sau medicii sunt categorii de profesii pentru care se primeşte certificat, adeverinţă, recomandare, atestat ş.a. Astfel, pentru certificatul sau diploma de absolvire, cel de calificare profesională, atestatul privind calificarea, certificatul de atestare, cel de pregătire profesională, adeverinţe care atestă calificarea sau certificatele de apartenenţă la un anumit sector de activitate sunt acte care primec apostila. Totoată, actele fiscale, medicale sau cele de studii fac şi ele parte din aceste categorii.
[…] Instituţia Prefectului Sălaj implementează în această perioadă un serviciu administrativ informatic de verificare şi eliberare, într-un timp mai scurt, a apostilei. După cum a explicat joi, 2 aprilie, subprefectul judeţului, Szilagy Robert, în cadrul unei conferinţe de presă, Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, derulează începând cu 5 iulie 2013, proiectul “Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative”, proiect cu finanţare europeană. Acesta are o valoare de peste două milioane de lei, din care banii europeni nerambursabili însumează peste 1.600.000 de lei. “După cum ştiţi, Prefectura …read more […]