AJOFM Sălaj a lansat un site de recrutarea forţei de muncă

O nouă pagină de internet cu informaţii referitoare la angajări stă la dispoziţia şomerilor sălăjeni, şi nu numai, prin intermediul căreia vor putea găsi mai uşor locuri de muncă. Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sălaj a lansat, luni, un site unde persoanele şomere sau în căutarea unui loc de muncă au posibilitatea să-şi deschidă un cont şi să aplice on-line pentru angajarea la diferite firme din judeţ.

Directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj, Romeo Sârca, a declarat luni, în cadrul unei conferinţe de presă, că acest portal web pentru recrutarea forţei de muncă a fost creat în cadrul proiectului „SPO – Performanţă şi calitate în servicii”, finanţat prin Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, domeniul major de intervenţie 4.1. „Am dorit să creăm un portal web, respectiv www.spotransilvania.ro pe care să-l aducem cât mai aproape de site-urile EJobs şi BestJobs, care să fie dedicat şomerilor şi persoanelor în căutarea unui loc de muncă. În principal, această aplicaţie va fi adresată şomerilor din judeţul nostru şi din Alba Iulia, ulterior urmând a fi disponibil şi pentru regiunea de Nord-Vest şi pentru centrul ţării”, a declarat Romeo Sârca.
Potrivit sursei citate, site-ul permite crearea unui cont, unde să fie completat CV-ul şi scrisorile de intenţie, cu user şi parolă pentru fiecare candidat. „Şi companiile vor avea posibilitatea să se înscrie în acest site, unde să posteze locurile de muncă vacante”, a afirmat Sârca.
Directorul AJOFM Sălaj susţine că „acest site, care oferă posibilitatea de a interacţiona între candidaţi şi companii, cu sau fără ajutorul instituţiei, a creat o unealtă pe piaţa muncii, pentru a facilita accesarea unui loc de muncă.

Şomerii, îndumaţi de asistenţi personali

Şomerii care nu se descurcă să navigheze pe pagina nou creată vor avea posibilitatea de a primi asistenţă şi sprijin în găsirea unui loc de muncă prin intermediul serviciilor oferite de şase antrenori personali, formaţi în cadrul proiectului anterior menţionat.
Din informaţiile prezentate de directorul Sârca, fiecare antrenor personal format va prelua câte zece persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, şomeri indemnizaţi şi neindemnizaţi. „Aceste persoane vor prelua în grija lor şomerii şi vor obţine de la ei cât mai multe date referitoare la experienţa şi pregătirea lor profesională. În privinţa site-ului recent lansat, antrenorii vor învăţa şomerii cum se întocmeşte un CV on-line, îi vor pregăti pentru susţinerea intervului, unde au dreptul să-i şi însoţească, şi vor încerca să obţină un feed-back, atât de la şomer, cât şi de la angajator, în eventualitatea identificării unui alt loc de muncă”, a explicat Romeo Sârca.
Potrivit sursei citate, la această dată sunt puţine firme care au aplicat pentru acest portal web. „Urmează ca după sărbători să trimitem echipe în teren, la companiile din judeţele implicate în proiect, care să le explice angajatorilor beneficiile acestui program”, a afirmat Sârca.
Modalitatea prin care vor fi oferite aceste servicii este o premieră la nivel naţional. După implementare, aşa cum a arătat directorul AJOFM Sălaj, va fi împărtăşită şi altor agenţii, nu înainte de a fi avizată la nivel naţional. Noua modalitate de sprijinire a şomerilor sălăjeni are ca model o procedură de lucru din Suedia.

Un proiect de peste 10 milioane de lei

Proiectul „SPO – Performanţă şi calitate în servicii” este implementat de AJOFM Sălaj – solicitantul finanţării, în parteneriat cu AJOFM Alba, Fundaţia pentru Dezvoltare Socială şi Economică Zalău, Vecom SRL Zalău, şi Fundaţia G. Castellini, din Italia. Valoarea totală a proiectului este de peste 10 milioane de lei, din care valoarea eligibilă este de 9,667 milioane de lei, 25 la sută contribuţia solicitantului, 7,2 milioane de lei asistenţa financiară nerambursabilă solicitată – 7,25 de milioane de lei.
Proiectul „SPO – Performanţă şi calitate în servicii” se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani, respectiv între 1 februarie 2012 şi 31 ianuarie 2015. Între obiectivele principale ale proiectului, alături de formarea antrenorilor personali şi lansarea site-ului, se numără: îmbunătăţirea tipurilor de servicii furnizate clienţilor prin elaborarea unor strategii regionale pentru SPO, pe baza de studii privind situaţia actuală de pe piaţa muncii, precum şi implementarea unui sistem electronic de ordonare şi dirijare a beneficiarilor (coada electronică) în vederea reducerii timpului de aşteptare şi a aglomeraţiei de la ghişeele SPO. Romeo Sarca a menţionat că prin aceste demersuri vor fi achiziţionate şi puse în funcţiune zece sisteme electronice de ordonare şi dirijare a beneficiarilor.
Fondurile europene puse la dispoziţie prin acest proiect vor fi utilizate şi pentru diversificarea serviciilor oferite clienţilor, îmbunătăţirea capacităţii de anticipare a schimbărilor de pe piaţa muncii şi realizarea transferului de expertiză prin schimburi de experienţă a personalului SPO şi participarea la workshop-uri.

Grupul ţintă – peste 1.000 de persoane

Directorul AJOFM Sălaj a spus că la finele implementării proiectului se estimează înscrierea în portalul web a aproximativ 1.000 de persoane. Minim 160 de persoane vor fi selectate pentru a candida pe locurile de muncă vacante. Zece din agenţiile locale din Sălaj şi Alba vor fi dotate cu sisteme de afişare electronică a informaţiilor utile pe terminale de tip info-chioşc. Zece din agenţiile locale din cele două judeţe vor fi dotate cu sisteme electronice de ordonare şi dirijare a beneficialor. Vor fi formaţi şase antrenori personali, 60 de persoane vor fi asistate de antrenorii personali.
Între rezultatele aşteptate la finele derulării proiectului au fost amintite: crearea unei metodologii care să stea la baza elaborării unei proceduri de furnizare a serviciilor SPO în regim de antrenor personal, vor fi desfăşurate opt module de programe de formare, minim opt suporturi de curs aferente acestora. Se prognozează că 100 de persoane vor participa la patru sesiuni de instruire şi schimburi de experienţă organizate de partenerul din Italia, 75 de persoane vor participa la trei sesiuni de instruire în Romania şi 80 de participanţi la workshop-urile orgnizate de AJOFM Sălaj şi partenerii săi.

7 Thoughts to “AJOFM Sălaj a lansat un site de recrutarea forţei de muncă”

  1. Cristi

    Si siteul, unde-i?

  2. dexter007

    nu functioneaza…..hahalelelor

  3. ioan

    nu functioneaza acest site da eroare de conectare in server.locuri de munca bate vantul . faceti sa functioneze si postati locuri de munca dragi mei bugetarii.

  4. cornel

    este o idee extraordinara ar fi intr-adevar in sprijinul celor in cauza

  5. man dorin

    sint interesat de un los de munca .am 52 de ani .am calificre de mecanic masini si utilaje.plus curs de calificare de lacatus vmecanic si agent de paza .in speranta ca puteti sa ma ajutati va multumesc anticipat .astept un raspuns .o zi buna.

  6. mihaj gombos

    sint intersat de loc munca am calificare mecanic utilaje fara nici un venit

Leave a Comment