Reabilitarea celor 92 de kilometri de drum județean face parte dintr-un proiect amplu, defășurat la nivelul regiunii Nord-Vest, care are ca obiectiv modernizarea a 820 de kilometri de drumuri.
Cel mai important obiectiv al Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest pentru perioada 2014-2020 este conturarea proiectelor în domeniul transportului, fiind identificată o reţea de drumuri judeţene care asigură atât mobilitatea la nivelul regiunii şi legăturile directe şi indirecte cu Reţeaua trans-Europeană de transport. Această reţea a fost identificată ca proiectul prioritar al Regiunii Nord-Vest. Astfel, ADR Nord-Vest va derula proiectul strategic ”Transilvania Nord – reabilitare drumuri judeţene” prin care vor fi modernizaţi 820 de kilometri de drumuri în judeţele Cluj, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Satu Mare şi Sălaj. Valoarea estimată a proiectului este de 459 de milioane de euro, din fonduri europene, iar acesta va deservi practic 811.000 de locuitori. În cadrul proiectului ”Transilvania Nord – reabilitare drumuri judeţene”, în Sălaj sunt propuşi pentru modernizare 92 de kilometri. Este vorba de modernizarea și reabilitarea drumurilor județene DJ191 C Nușfalău-Crasna-Zalău-Creaca, DJ191D Nușfalău-Valcău-Sîg-Tusa, DJ 108D Cehu Silvaniei-Crișeni, DJ109F Târgu Lăpuș (MM) – Gâlgău (SJ), DJ 109 Hida-Dragu-Așchileu Mare (CJ), DJ 108B Surduc-Gârbou-Cernuc (CJ) și DJ 196 Supuru de Jos (SM) – Cehu Silvaniei.
Planuri pentru autostradă până în 2050
Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest se apropie de finalul procesului de planificare regională desfăşurat începând cu 2011, pentru perioada 2014-2020. Cea mai recentă versiune a Planului de Dezvoltare Regională a fost realizată la sfârşitul anului trecut şi se preconizează ca varianta finală a acestui document să fie disponibilă în luna martie. Obiectivele Regiunii Nord-Vest, identificate pentru perioada 2014-2020, sunt: creşterea numărului locurilor de muncă şi a veniturilor, creşterea accesibilităţii regiunii şi a mobilităţii locuitorilor, mărfurilor şi informaţiilor, creşterea calităţii vieţii locuitorilor din regiune, precum şi creşterea eficienţei şi calităţii serviciilor de administraţie publică pentru locuitorii din regiune. Sumele solicitate la nivel regional se ridică la peste 11 miliarde de euro.
Printre proiectele cuprinse în planul de dezvoltare al regiunii Nord-Vest se numără și construcția tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău – Mihăilești, care străbate județul Sălaj, precum și construcția celui de-al doilea tronson al centurii ocolitoare a Municipiului Zalău. ”Scopul este ca treptate, până în 2050, cea mai mare parte a cetățenilor și a intrepinderilor din regiune să se afle la cel mult 30 de minute distanță, ca timp de deplasare, de rețeaua trans-Europeană de transport”, se arată în planul ADR Nord-Vest.
Dar cel mai prost drum judetean Moiad-Simleu de ce nu se modernizeaza?????????????????????
nu a-ti vazut drumul judetean Nusfalau -Ciucea pt a avea termen de comparatie cu cel mai prost drum judetean.
ce planuri au ei despre autostrada care trebuia sa fie gata in 2013? pana in 2050! ca sa nu mai poata vedea si verifca daca se confirma nimeni din cei prezenti…
cei din zalau nu circula pe la maieriste!
buna intrebare drumul cel prost din judet Moiad Simleu de ce nu se modernizeaza?
Deci chiar suntem o tara de retardati mental, adica facem planuri pina in 2050,adica in traducere libera „teapa prostilor”. Cine va mai trai in 2050 ca se vada ce s-a realizat ….
Deci voi avea 80 de ani si atunci ma voi da pe autostrada, dar pina atunci voi plati taxele ca nu cumva visele acetei institutii sa se naruiasca si sa ne trezim ca din 2050 va deveni 2080.
Maine nu m-ar mira ca o institutie va zice ca planurile lor pina in anul 2200 prevad…..
Astept cu interes repararea drumului Tusa Ciucea,a podului de pe acest drum care mai are putin si dispare cu totul,poate atunci se va repara acest drum .Pacat de peisajele frumoase din zona.