Adoptarea noului Cod Rutier a fost amânată de Guvern, deşi urma să fie supus votului în cadrul şedinţei de miercuri, 2 octombrie. În forma revizuită a proiectul, făcută publică la nouă zile după cea iniţială, au fost incluse sancţiuni sensibil mai mici decât cele din prima variantă a proiectului. Astfel, faţă de forma iniţială a proiectului, amenzile au fost scăzute de iniţiatori de la maxim 16.000 de lei la 9.600 de lei, echivalentul a 120 de puncte-amendă. Totodată, perioada maximă de suspendare a permisului auto a fost redusă de la cinci ani, cum prevedea proiectul iniţial, la doi ani, în caz de producere de accident soldat cu deces, dacă şoferul se afla sub influenţa băuturilor alcoolice.
De altfel, sancţiunile cele mai mari îi vizează pe cei prinşi băuţi la volan, pe cei care depăşesc cu mai mult de 60 kilometri/oră viteza maximă admisă pe sectorul de drum respectiv, pe cei care ignoră barierele la trecerea cu calea ferată şi pe cei care intră pe contrasens pe autostradă. Pentru prima abatere, respectiv conducerea unui autoturism sub influenţa băuturilor alcoolice, şoferii vor plăti 9.400 de lei amendă şi li se va suspenda permisul timp de şase luni. Dacă însă recidivează într-o perioadă de trei ani, permisul li se va suspenda timp de doi ani. Pe de altă parte, rămân foarte crescute amenzile pentru lipsa centurii de siguranţă, de până la 1.600 de lei (între 9 şi 20 de puncte-amendă), faţă de 240 lei, în prezent. De asemenea, noul Cod Rutier mai prevede o amendă maximă de 16.000 de lei pentru administratorii de drumuri care nu îşi îndeplinesc atribuţiile.