Consumatorii nemulţumiţi de produsele achiziţionate sau serviciile prestate vor avea la dispoziţie, începând de anul viitor, un nou număr de telefon la care să ceară informaţii. Apelanţii vor putea obţine, astfel, din partea operatorilor date referitoare la modul în care se pot face sesizări sau reclamaţii privind nemulţumirile lor.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor va pune la dispoziţie, începând cu data de 6 ianuarie 2013, telefonul consumatorului INFOCONS 021.9551 „pentru a obţine informaţii referitoare la modul în care se pot face sesizări sau reclamaţii cu privire la produsele şi/sau serviciile achiziţionate şi/sau prestate”, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.
Astfel, pentru corecta informare a consumatorilor, operatorii economici au obligaţia să afişeze la vedere placheta care să conţină următoarele informaţii: numărul de telefon 021.9551, linie telefonică cu tarif normal, adresa şi numerele de telefon/fax şi adresele de e-mail ale comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor, în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum şi adresa site-ului: www.anpc.gov.ro.
Telefonul consumatorului, INFOCONS, pentru corecta informare a consumatorilor a fost introdus prin Ordinul nr. 473/2012 al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Adresele, numerele de telefon/fax şi adresele de e-mail ale comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor sunt prevăzute în anexa actului normativ.