Defecţiunile apărute luni dimineaţă la sistemul cardului naţional de sănătate au făcut ca acest dispozitiv să nu poată fi utilizat nici miercuri.
În aceste condiţii, reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate au transmis că în perioada în care sistemul nu funcţionează în parametri normali, furnizorii de servicii medicale aflaţi în contract pot acorda asiguraţilor servicii offline. Aceste servicii vor putea fi raportate şi validate de sistemul informatic în termen de trei zile lucrătoare după cea în care s-a acordat serviciul respectiv. Astfel, pentru serviciile acordate în cursul zilei de luni, 10 octombrie, raportarea şi validarea se pot face până joi, 13 octombrie, ora 23.59, pentru serviciile acordate marţi, 11 octombrie, raportarea şi validarea fac până vineri, 14 octombrie, ora 23.59, în timp ce pentru serviciile de miercuri, 12 octombrie, termenul limită este luni, 17 octombrie, ora 23.59.
“Conform datelor Direcţiei Generale Tehnologia Informaţiei din cadrul CNAS, în cursul zilei de marţi, 11 octombrie, la nivelul întregii ţări au putut fi raportate şi validate circa 50 la sută din serviciile medicale efectuate, în medie, în cursul unei zile normale de lucru”, se arată într-un comunicat al Casei.
Oficialii instituţiei şi-au cerut scuze tuturor celor afectaţi de situaţia fortuită şi menţionează că “depune toate eforturile pentru readucerea sistemului cardului naţional de sănătate, în cel mai scurt timp posibil, în parametri normali de funcţionare”.
CNAS va comunica în timp util furnizorilor de servicii medicale care sunt soluţiile de raportare şi validare a serviciilor efectuate, în cazul în care situaţia actuală se prelungeşte, astfel încât activitatea lor să nu fie perturbată iar pacienţii asiguraţi să nu aibă de suferit.
Justificarea cu supraîncărcarea din cauza raportărilor este o aberație, iar dacă Dir. Gen. IT din CNAS nu-i capabilă să rezolve…