Serviciul „Reprezentantul pacientului” al Asociaţiei “Sprijin Independent pentru Spitalul Zalău” în parteneriat cu Spitalul Județean de Urgență Zalău a fost răsplătit cu premiul publicului, la categoria “Proiectul unei asociații de pacienți cu cel mai mare impact”, în cadrul ediţiei din acest an a Premiilor COPAC, ce a avut loc luni, 24 septembrie, la Bucureşti.
Trofeul şi diploma au fost înmânate preşedintelui Asociaţiei, Sorin Mureşan, şi coordonatorului Serviciului, Adina Sabadâş. „Ne simţim foarte onoraţi că proiectul nostru a fost propus pentru Premiile COPAC, iar faptul că proiectul a câştigat datorită votului comunităţii locale este o mare bucurie pentru noi. Mulţumim tuturor celor care ne-au susţinut şi evident, partenerilor noştri în proiect Medical Support în România şi Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău”, ne-a declarat Adina Sabadâş.
Serviciul “Reprezentantul pacientului” vizează personalizarea relației pacient – echipă de îngrijire, prin adaptarea la nevoile pacienților, aparținătorilor și ale cadrelor medicale, creşterea gradului de satisfacţie a pacienţilor şi a calităţii serviciilor medicale.
Acesta nu este primul premiul COPAC care ajunge în Sălaj. Anul trecut, sălăjeanca Ramona Marincaş, pe atunci director de îngrijiri al Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău, a primit premiul juriului pentru asistentul medical implicat. În 2016, la categoria “Proiectul unei asociații de pacienți cu cel mai mare impact”, premiul juriului a fost acordat proiectului Alianţei Naționale pentru Boli Rare România, președinte Dorica Dan, pentru proiectul “ColaboRARE”. Dorica Dan a fost, de altfel, ce care a nominalizat Serviciul „Reprezentantul pacientului” pentru ediţia 2018.
Premiile COPAC îşi propun să scoată în lumina reflectoarelor oameni și organizații care susțin prin eforturile lor sistemul de sănătate. “Ne propunem să evidențiem pacienții care au inițiativa de a schimba în bine sistemul de Sănătate, prin proiecte articulate, de impact. Proactivitatea, creativitatea, soluțiile inovatoare la probleme de mult existente în Sănătatea românească, merită recunoscute și încurajate, astfel încât din ce în ce mai mulți pacienți români să se implice în îmbunătățirea sistemului”, susţin reprezentanţii Coaliţiei Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România, care organizează acest eveniment.
Acţiunea a cuprins mai multe categorii – Proiectul unei asociații de pacienți cu cel mai mare impact, Liderul ONG, Medicul implicat, Asistentul medical implicat, Cel mai bun comunicator medic în relația cu pacienții, Jurnalism de sănătate, Cea mai bună campanie din sănătate şi Inovația în sprijinul pacienților – fiecare cu cel puţin patru nominalizaţi. La fiecare dintre acestea au fost acordate câte un premiu al publicului, în baza voturilor online, şi unul al juriului, format din personalități din lumea medicală.