O propunere de modificare a Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, inițiată de USR, prevede ca pe ambalajul și în prospectul medicamentelor homeopate să scrie, cu majuscule, „Acest produs nu are efecte asupra sănătății”. De asemenea, inițiativa legislativă prevede că, în cazul publicității la aceste produse, în afara de a invitația de a citi instrucțiunile din prospect și de pe ambalaj, se va adăuga și o avertizare sonoră și scrisă, formulată după cum urmează: „Acesta este un produs homeopat neatestat medical, fără efecte dovedite asupra sănătății.”
În expunerea de motive, iniţiatorii propunerii legislative citează un raport din 2010 al Comisiei pentru Știință și Tehnologie din Camera Comunelor din Marea Britanie, raport care concluziona că produsele homeopate sunt lipsite de efecte medicale. În plus, într-o meta-analiză care include peste 1.800 de studii, publicată de Consiliul Național Australian pentru Sănătate și Cercetare Medicală în 2015, se arată că „evaluarea nu găsește niciun studiu de calitate, cu un design acceptabil, cu suficient de mulți participanți înrolați, care să demonstreze ideea că homeopatia acționează mai bine decât un placebo sau că ar determina ameliorări ale sănătății similare altor tratamente”, se mai precizează în expunerea de motive.
De asemenea, inițiatorii propunerii legislative arată, în expunerea de motive, că și Autoritatea de Reglementare a Bunurilor de Consum din SUA a decis, în decembrie 2016, ca toate produsele homeopate al căror ambalaj are inscripționată vreo referință la vreun efect clinic asupra unei boli să conțină și atenționarea că „nu există dovezi științifice că acest produs are efect”.
Inițiatorii legii au luat în calcul și materialele promoționale, care ar urma să conțină și ele următoarele modificări: produsele şi tratamentele naturiste – înainte de invitaţia de a citi instrucţiunile din prospect sau de pe ambalaj, se adaugă avertizarea sonoră şi scrisă “Produs neatestat medical”/ “Metodă neatestată medical”; produsele şi tratamentele homeopate – înainte de invitaţia de a citi instrucţiunile din prospect sau de pe ambalaj, se adaugă avertizarea sonoră şi scrisă “Acesta este un produs homeopat neatestat medical, fără efecte dovedite asupra sănătăţii”.