Urmează o minivacanţă de patru zile, însă nu toţi salariaţii se vor bucura de ea. Printre cei care vor fi la datorie în această perioadă se numără şi cadrele medicale. În 28 şi 29 aprilie, precum şi în 1 mai, programul de lucru al spitalelor va fi organizat cu activitate in regim de gardă, pentru ca în 30 aprilie, să aibă program normal de lucru, inclusiv Ambulatoriul de specialitate. Astfel, la Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalau vor fi asigurate 17 linii de gardă, care includ radiologie şi laborator, precum şi două linii de gardă de urgenţă la UPU, la Spitalul Orăşenesc Jibou şi la cel de Boli Cronice Crasna, câte o linie de gardă – specialitate medicală, în timp ce la Spitalul Orăşenesc “Prof. dr. Ioan Puşcaş” Şimleu Silvaniei, vor funcţiona trei linii de gardă – specialitate medicală, chirurgie şi pediatrie (între 28 aprilie şi 1 mai).
În ceea ce-i priveşte pe medicii de familie, programul de activitate al acestora este conform contractului cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, afişat la fiecare cabinet. „Continuitatea asistenţei medicale primare în perioada 28-29 aprilie şi 1 mai se asigură prin cele patru centre de permanenţă din Zalău, Crasna, Hida şi Cehu-Silvaniei, cu activitate continuă 24 ore, şi program normal de lucru în 30 aprilie”, precizează reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică Sălaj.
Pentru urgenţe stomatologice, pacienţii se vor putea adresa celor trei cabinete cu activitate permanentă ale medicilor Lorena Indrieş, Luminiţa Maja şi Mohamad Ahmad, dar şi altor cabinete de medicină dentară, prin solicitare telefonică prealabilă.
Serviciul Judeţean de Ambulanţă Sălaj a întocmit un plan de activitate, cu liste de gărzi pentru personalul medical şi medici coordonator pe fiecare tură. Astfel, la Zalău activitatea zilnică va fi asigurată prin cinci echipaje, din care unul cu medic, câte două-trei echipaje la substaţiile Şimleu şi Jibou şi unul sau două echipaje la substaţiile Cehu Silvaniei şi Crasna. De asemenea, au fost luate măsuri pentru ca, la nevoie, să fie solicitate echipaje suplimentare de la domiciliu.
Permanenţa la sediul DSP Sălaj se desfăşoară, în zilele de sărbătoare, între orele 10 şi 14, iar ulterior se preia legatura pe mobil de către o persoană din comitetul director. În situaţii deosebite intervin echipe formate din personal de specialitate de la inspecţie, supraveghere, laborator şi conducător auto. Sunt asigurate materiale sanitare, biocide, în caz de nevoie, pentru intervenţii.