După trei zile în care sistemul naţional al cardurilor de sănătate nu a funcţionat, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a anunţat să problemele tehnice au fost remediate şi că în maxim 30 de zile va fi semnat un nou contract de mentenanţă.
Nu este pentru prima dată când sistemul se defectează; este, însă, pentru prima dată când problema a durat atât de mult. În tot acest timp, medicii şi pacienţii au avut de suferit.
Oficialii CNAS au transmis că serviciile medicale asigurate offline în perioada în care sistemul nu a funcţionat pot fi validate de sistemul informatic în termen de trei zile lucrătoare după cea în care s-a acordat serviciul respectiv. Astfel, pentru serviciile asigurate luni, 10 octombrie, raportarea şi validarea se poate face până joi, 13 octombrie, ora 23.59, pentru cele acordate marţi, 11 octombrie, raportarea şi validarea se pot face până în 14 octombrie, ora 23.59, în timp ce pentru serviciile de miercuri, 12 octombrie, termenul limită este luni, 17 octombrie, ora 23.59.
Medicii de familie sălăjeni susţin că astfel de defecţiuni au devenit o normalitate în această perioadă a lunii, când se fac raportările către casele de asigurări, iar sistemul este foarte încărcat. Desele probleme apărute le îngreunează activitatea, consecinţele majore fiind scăderea numărului de pacienţi consultaţi şi validarea parţială a serviciilor.