Sistemul informatic al cardului naţional de asigurări de sănătate este din nou indisponibil din cauza unor probleme tehnice.
Potrivit unei informaţii publicate pe site-ul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, avaria s-a produs marţi, 1 noiembrie, la ora 9. „Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim offline. Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare”, susţin reprezentanţii CAS Sălaj.
În aceste condiţii, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale amintite.
În 10 octombrie, sistemul informatic al cardului naţional de sănătate a fost nefuncţional pentru mai bine de 24 de ore, cea mai de durată avarie, după o alta de opt ore, iar preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Radu Ţibichi, spunea că va solicita un raport pentru a afla cauzele care au determinat o astfel de problemă.
În 26 octombrie, Guvernul a emis o Hotărâre care dă posibilitatea ca preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate să emită un ordin astfel încât atunci când sistemul online nu funcţionează corespunzător, totuşi medicii de familie, farmaciile, spitalele care prestează un serviciu, eliberează un medicament să poată transmite documentele relevante într-un sistem offline.