Autorităţile judeţene vor să modernizeze două drumuri judeţene aflate în stare avansată de degradare. Este vorba despre DJ 109E: Rus-Buzaş-Lozna, pe un tronson de 21 de kilometri, şi de DJ110: Măerişte-Doh-Dumuslău-Carastelec, pe o porţiune de 16 kilometri.
Traseul DJ 109E se află localizat în extremitatea estică a judeţului şi traversează localităţile Rus, Buzaş, Negreni, Cormeniş, Valea Leşului şi Lozna.
Potrivit expunerii de motive a proiectului aprobat în ultima şedinţă a Consiliului Judeţean, reabilitarea traseului în cauză va aduce un mare beneficiu zonei, influenţând în bine strategia de dezvoltare a reţelei de transport, facilitând accesul transportatorilor dinspre DN1H, îmbunătăţind condiţiile de transport pentru potenţialii investitori din zonă şi ridicând stadardul de viaţă a locuitorilor de aici prin dezvoltarea economică a zonei. Investiţia este necesară, susţin oficialii instituţiei, întrucât facilitează accesul cetăţenilor la proprietăţi, dar şi spre oraşele Dej, Jibou, Zalău şi Baia Mare.
Drumul este îmbrăcămintea asfaltică degradată, cu multe gropi, văluriri, plombe, denivelări, care îngreunează traficul auto. „Apa se acumulează pe suprafaţa de rulare, în special la marginea carosabilului, unde au apărut gropi mari. De asemenea, au fost observate suprafeţe cu ciupituri şi suprafeţe şlefuite. Drumul a fost încadrat cu borduri. Acostamentele sunt denivelate faţă de carosabil”, se arată în raportul de specialitate al Direcţiei Tehnice şi Direcţiei Economice.
Valoare investiţiei a fost estimată la peste 29 milioane de lei, proiectul urmând să fie depus în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală.
Şi proiectul privind reabilitarea celor 16 kilometri din DJ110 va fi depus în cadrul PNDL, investiţia fiind evaluată la 31 milioane de lei, din care 1,7 milioane de lei reprezintă contribuţia de la bugetul judeţului.
Lucrările ce ar urma să fie executate vizează aducerea structurilor rutiere la parametri tehnici corespunzători categoriei drumului, asigurându-se astfel condiţii optime de siguranţă şi confort în circulaţia auto şi pietonală; realizarea unui profil transversal cu elemente geometrice care să se încadreze în prevederile legale; asigurarea scurgerii apelor pluviale în condiţii optime; tratarea zonelor cu cedări de fundaţie; consolidarea zonelor cu alunecări de teren şi reabilitarea podurilor de pe traseu, pentru a corespunde normelor de gabarit şi încărcare actuale.
Domnu Tibi da cei 14 km de la Bogdana la Vanatori promisi a se reabilita pe cand? S-au cetatenii care locuiesc pe ruta sunt de rang inferior?